Doorgaan naar hoofdcontent

Kindergeluk

Woensdagmiddag en de zon schijnt. Je mama is in de keuken en drinkt koffie met oma. Jij speelt lekker buiten samen met je vriendinnetje die net als jij ook Saar heet, ook vijf jaar is en ook blond haar heeft ('maar wel donkerblond, hoor oma').

Jullie hebben een bak vol met stoepkrijt en tekenen van alles op de grote en kleine stenen, van de brug tot de deuren van de schuur.
Even verderop staat je broer samen met een vriendje met schepnetten in de sloot te vissen.

Mama heeft beloofd dat ze straks met jullie nog een speurtocht gaat maken.

Mijn omahart loopt over als ik mijn kleinkinderen en hun vriendjes zo gelukkig bezig zie.

Ook in het besef dat er veel kinderen zijn die door allerlei omstandigheden helemaal geen gelukkig jeugd hebben, zelfs in Nederland. Om nog maar niet te spreken over andere plekken op deze wereld.

Reacties

Ja, dat is rijkdom Marthy. Geniet er maar goed van!
Emie zei…
Hiet ligt de basis voor een gelukkig leven. Logisch dat je hart overloopt. Je gunt dit elk mensenkind.
KnutzEls zei…
Elke dag weer... geluk dat hun wiegje hier stond en niet ergens anders....
Bertiebo zei…
Ja dat begrijp ik helemaal, het is ook bijzonder
miekequilt zei…
Dat voel ik ook zo. Onze (klein) kinderen hebben het gelukkig ook goed. En daar voelen wij ons ook goed door.
Wat ben jij rijk, dat je dit mag meemaken. En heerlijke foto's van die meisjes!!
In de weer zei…
Ja, dat zijn fijne momenten, geluks momenten !
Sjoerd zei…
Dit is puur genieten toch....
Ageeth Mooij zei…
Mooier hoeft het niet te worden!
Kindergeluk (en papa/mama- en opa/oma-geluk) zoals het zou moeten zijn voor alle kinderen, waar ook ter wereld
Elizabeth zei…
Ah, wat lief... En wat een herinneringen, dat snap je wel... Ooit speelde ik daar ook zo vaak achter de garage.
En vissen deden we ook met de overbuurjongens!
Griemmank zei…
Later zullen ze het zich herinneren, want een gelukkige onbezorgde jeugd blijft je altijd bij en het legt een uitstekende basis. En ik vind het tegenwoordig al heerlijk als ik kinderen zie buiten spelen ipv naar een schermpje te zien kijken.
Jan uit Perth zei…
Aandoenlijk, Marthy!