Doorgaan naar hoofdcontent

Papier

We moesten vanmorgen even bij onze bank zijn om een kleinigheidje te regelen. Fijn hoor, dat ze zaterdagmorgen open zijn, goede service. En oh ja, ik had nog een verzoek. Ik wil geen papieren afschriften meer ontvangen per post, kan dat even geregeld worden want ik kan het online niet zo snel vinden op mijn account. Al dat papier wat maar rondgestuurd wordt, niet nodig meer in deze tijd waarin je thuis op je pc of zelfs onderweg op je telefoon alles kan bekijken.

Ik zei het al, goede service bij die bank want ik mocht er zelfs bij gaan zitten. De mevrouw die me hielp ratelde even op haar toetsenbord en zei vervolgens dat het in orde was. Ik bedankte haar en stond al op maar ze vroeg mij nog even te gaan zitten, er moest nog wat getekend worden. De printer naast haar begon papier te spuwen, heel veel zelfs en daarna mocht ik drie formulieren van twee pagina's tekenen en die zelfde hoeveelheid kreeg ik ook nog eens in mijn handen gedrukt. 

Ja, dit was wel even het 'Contrat de communucation' wat gewijzigd werd hè, daar moet je niet te min over denken, daar is papier voor nodig, veel papier! En drie handtekeningen!

Lachend liep ik het bankgebouw uit.

Reacties

Emie zei…
Ha, ha. Ooit dachten we papierloos te worden maar het tegendeel blijkt waar. Goed geregeld van je hoor. Dat lukt ons in Italie nog niet.
Anoniem zei…
ha, credit Agricole, hier het zelfde verhaal. Cisca Servie
In Oostenrijk gaat dat ook ongeveer zo
Sjoerd zei…
Als het goed is krijg ik tegenwoordig alles digitaal aangeleverd. Behalve de afspraak bij het ziekenhuis, die kreeg ik per post...
Marthy zei…
Sjoerd, ik krijg in Nederland een paar dagen voor mijn afspraak in het ziekenhuis keurig een sms ter herinnering.
KnutzEls zei…
Digitaal heeft voordelen, maar soms wil ik toch een ouwerwets papiertje.