Doorgaan naar hoofdcontent

Wandeling vanuit Les Ollières-sur-Eyrieux

De weersverwachtingen voor gisteren waren uitstekend dus we besloten om nog een keer te gaan wandelen voor we weer naar Nederland vertrokken.
Het stadje waar we begonnen, de naam zegt het al,  ligt aan de rivier de Eyrieux en die loopt weer uit in de grote Rhône.

Het eerste wat opviel was de ravageg in de bossen rond Ollières, veroorzaakt door storm en zware sneeuwval. Nog nooit tijdens onze wandelingen hebben we zoveel omgevallen bomen en afgebroken takken gezien. De paden waren weer redelijk begaanbaar gemaakt maar heel vaak moesten we onder of over  grote boomstammen onze weg zoeken.

De routetekens tijdens deze wandeling waren oud en erg slecht te zien maar dit teken daarentegen sprong er uit aan duidelijkheid, fijn want we moesten hier scherp dalend naar rechts, we hadden dit smalle pad makkelijk kunnen missen.

Komend uit het bos zagen we opeens dat ook in de Fransen binnenlanden streetart te vinden is.

Geschilderd op een electriciteitshuisje aan een smalle weg, dit hadden we hier nooit verwacht.

Deze mooie oude boerderij was nog is goede staat en had een uitzicht om jaloers op te worden. Prachtplek!

Met het zicht op Les Ollières daalden we af naar het plein bij de kerk aldaar waar onze auto stond. Het was één uur en we konden nog net terecht bij een restaurantje waar het stampvol zat, vooral met vrachtwagen chauffeurs en werklui. Dat zegt meestal iets over de kwaliteit van het eten en daar was dus niets mis mee.

In de weer zei…
Een heerlijke wandeltocht Marthy, ik wandelde in gedachten met je mee.
Goeie terugreis en wel thuis !
Bertiebo zei…
Mooie wandeling. Goeie reis terug
Onliemie zei…
Les Ollières :-) Waar we ooit kampeerden heel lang geleden toen de camping nog geen zwembad had en het er leuk en rustig was. Veilige reis terug en voorzichtig hoor want er wordt weer heel veel regen verwacht.
anja zei…
Dank voor het mogen mee wandelen en een goede thuisreis!
Annelies zei…
Wat een ravage kan die sneeuw veroorzaken, hè. Maar er werd ook genoemd dat het dit keer om extreem zware en plakkerige sneeuw ging.
Wat een werk toch om dat weer helemaal in orde te krijgen en nu heb ik het nog niet eens over alle gebroken telefoon en electriciteitsleidingen! Goede en veilige reis weer naar huis gewenst. Qua weer was ik maar lekker in Frankrijk gebleven!
Ik hoop dat jullie het mooie weer meenemen deze kant uit. Goede reis!!
Sjoerd zei…
Mooie tocht zo te zien, ik vraag me eigenlijk af hoe de nieuwe bus jullie bevalt, maar dat hoor ik wel als jullie weer thuis zijn in Nederland.