Doorgaan naar hoofdcontent

Afscheid

Eerst namen we vanmorgen afscheid van ons laatste gasten, we sluiten het verhuurseizoen weer af. En daarna namen we afscheid van Jany en haar moeder. Om een uur of elf gingen we naar boven om Jany te helpen de laatste spullen naar haar auto te brengen die boven haar huis op het weggetje stond. Daarna ging 'maman' aan de arm van Mart voetje voor voetje naar boven. Vraag me niet waarom maar ze is gek op die man, alleen hij mag haar naar boven brengen. Eigenlijk wilde ze helemaal niet weg, ze vindt het hier heerlijk maar morgen wacht er een afspraak in het ziekenhuis. 

Volgend jaar juni wordt ze honderd en ze verzekerde me dat ze dan terugkomt. We vertelden haar dat we haar verjaardag groots gaan vieren in het dorp. 
Haar ogen begonnen te glimmen, ze lachte en verdraaid, ik zie het gaan gebeuren.

Reacties

Sjoerd zei…
Honderd, toe maar, die haal ik waarschijnlijk niet.
In de weer zei…
Geweldig toch Marthy.
miekequilt zei…
Wat heerlijk dat Mart haar zo mag helpen. En hopelijk vieren jullie volgend jaar groots feest.
Annelies zei…
Wat een mooie foto zo met die lange Mart en die kleine maman!
Jij biedt haar dat perspectief. Ze zal ervoor gaan. Prachtige foto, voetje voor voetje!
Onliemie zei…
Hopelijk wordt dat een fantastisch feest volgend jaar. We duimen dat maman deze mijlpaal gezond mag halen maar als ze nu nog zo kranig is, zal dat wel dik "in de sacoche" komen!
Marthy zei…
En dan geniet maman er het meest van, Mieke.
Marthy zei…
Ik zag ze voor met uit lopen en had gelukkig mijn telefoon bij me.
Marthy zei…
Ze gaat het halen!
anja zei…
Zo'n vooruitzicht zal haar een beetje extra helpen om het te halen! Wat een mooie foto zeg, zo'n moment leg je vast om later nog vaak naar te kijken. Enneh, vraag me niet waarom? Volgens is die man van jou een Schat!
Griemmank zei…
Die gaat de 100 zeker halen. Lijkt me een kloeke dame die weet wat ze wil. Hippe broek aan en leuke man uitkiezen om haar te begeleiden. Prachtig!
Marthy zei…
In dat laatste heb je wel gelijk, Anja.
Marthy zei…
Ze ziet er altijd uit om door een ringetje te halen.
Dat zou toch helemaal geweldig zijn!. Prachtige foto trouwens!
100 ..... jeetje. Leuke foto!
"Vraag me niet waarom, maar ze is gek op die man." Dat is toch logisch! Zo'n lieverd met veel geduld...
Ik wens Jany's moeder haar honderdste verjaardagsfeest!
Wat een prachtige foto, Marty ♥
Marthy zei…
Dank je Kakel, het ontroerde mij ook, die twee.