Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Vandaag had ik eindelijk tomaten genoeg, vijf kilo, om passata te maken. Ja, dat is veel maar bij mij gaat de pan niet op het vuur voor twee of drie potjes, veel te veel werk voor weinig. Terwijl ik bezig ben met kruiden hakken, de tomaten staan al te pruttelen, bedenk ik me hoe fijn het is om al die lekkere kruiden in je moestuin te hebben staan. Basilicum, oregano, marjolein, tijm en rozemarijn, de geur die daar vanaf komt ruikt naar het zonnige zuiden, echt heerlijk. 

Het resultaat is negen potten verschrikkelijk lekkere tomatensaus in verschillende formaten. Dit proces herhaal ik nog wel een keer of twee drie want van deze potten kan een mens nooit genoeg hebben.

Reacties

Emie zei…
Ik ruik ze hier!
miekequilt zei…
Heerlijk. Dat wordt smullen.
Sjoerd zei…
Hier gaat ook zeker een maal per week een pot passata erdoor en dat maal 53...
Heerlijk dat je toch zo'n goede oogst hebt uiteindelijk.
Het is even wat werk maar dan heb je ook echt wat lekkers!!!!
KnutzEls zei…
Lekker voorraadje!
Onliemie zei…
Heerlijk zo van die tomatensausjes in voorraad! En dan nog zelfgekweekte! Helemaal in orde!