Doorgaan naar hoofdcontent

Kleine Trees

We liepen tijdens onze wandeling bij Vernon natuurlijk het kerkje even binnen en genoten van de schoonheid van dit serene plekje. Ik zat naast vriendin Joke en wij bewonderden een prachtig beeld van de heilige Jeanne d'Arc schuin voor ons.
Toevallig had ik Joke de dag ervoor verteld over mijn beeld van de heilige Theresia van Lisieux, ook wel kleine Trees genoemd. 'Zou hier ook een beeld van kleine Trees staan' zegt Joke met een grapje.
 
Ik kijk naar links en daar staat ze, kleine Trees, op een plateau tegen een pilaar. 
Hoe toevallig kan het zijn, ik heb blijkbaar iets met deze heilige.

Want behalve dat ik al jaren deze presse papier in mijn bezit heb, lang voordat ik het beeld kocht

kwam ik twee maanden geleden op dezelfde brocantemarkt waar het beeld en de presse papier vandaan komen deze kleine beeltenis tegen. Weer kleine Trees!
Zij waakt over mij, het kan niet anders.

Reacties

Emie zei…
Wat leuk om kleine Trees telkens weer tegen te komen. Een tante en een zus van je zijn naar haar vernoemd en haar afbeeldingen komen me zeer bekend voor.
Sjoerd zei…
Dan hou Trees maar in ere... Je weet nooit.
Marlou zei…
Wat lief: kleine Trees.
Ik heb haar even gegoogeld, want had nog nooit van haar gehoord.
Nu dus wel!

Salut!
Annelies zei…
Dit zijn inderdaad teveel 'toevalligheden' om het maar zo aan je voorbij te laten gaan: volgens mij hebben jullie wat met elkaar. Mooie gedachte toch, dat zij over je zou kunnen waken!
Bertiebo zei…
Oh dat toeval... Maar dit kan geen toeval zijn. Kleine Trees hoort bij jou
Emie zei…
',Je' moet 'me' zijn. Dat maakt de reactie iets logischer. Sorry.
Wieneke zei…
Maar........wie was grote Trees dan? :-)
Marthy zei…
http://www.heiligen.net/heiligen/10/15/10-15-1582-teresa.php
Ger zei…
Heiligenbeelden zijn niet enkel om te vereren maar ook mooi om naar te kijken.
En zo te lezen heeft Theresia van het Kindje Jezus een bijzonder plekje in jou hart en in je huis.
Mij viel haar mooie beeltenis met gekleurde rozen aan haar borst ook op toen ik met camera langs de vele heiligen liep bij bezoek aan Museum Vaals
http://hoorndesovervloeds.blogspot.com/search?q=museum+vaals