Doorgaan naar hoofdcontent

Achterstallig onderhoud

We hadden nogal wat achterstallig tuinwerk, op de moestuin na, want die ligt er keurig bij. Ik heb op het bovenste terras  vandaag een paar perken irissen opgeknapt, wat was dat een bende. Uitgebloeide bloemen eruit, alles afgeknipt en al het onkruid er tussen uit gehaald. Groeit vanzelf weer aan, overleefd alles. Mijn krentenboompje met zijn mooie rode besjes is weer te zien. Beneden heeft Mart de begraafplaats gemaaid en geknipt, wat hard nodig was. De kleinfruittuin is ook gemaaid, nu de boomgaard nog, dan zijn we weer helemaal bij. Nou ja, bij? Hier en daar moet nog wel een onkruidje weggetrokken worden!

Reacties

Emie zei…
Met huis en tuin kunnen we eeuwig bezig blijven en eigenlijk willen we ook niet anders, toch?
Dat ziet er netjes uit. Leuk om je tuin weer vorm te geven en planten en struiken terug te vinden die overwoekerd zijn. Ik ben dit weekend druk in de weer geweest tegen kliskruid wat zich overal omheen geslingerd had. Gelukkig had ik een soort drie-tands hooihark waarmee ik het gemakkelijk kon verwijderen. Vier kruiwagens later is er weer zicht op de overwoekerde struiken. Ik heb wel de hele avond zitten niezen! Groeten van Lilian
Marthy zei…
Helmaal gelijk, Emie!
Marthy zei…
Maar ondanks het werk en dat niezen voel je na zo'n dag veel voldoening, Lilian, en ben je lekker bezig geweest!
Jacek zei…
Thijs vroeg zich af of deze zomer De Internationale Familie Berends outdoor Jeu de Boules kampioenschappen al gehouden kunnen worden..
Marthy zei…
Ik zal morgen even een fotootje plaatsen van die jeu de boules baan!!!