Doorgaan naar hoofdcontent

Naam?

Ik ben de naam even kwijt maar deze lieverdjes hebben aan landverhuizing gedaan. Jarelang had ik ze in de border, ieder jaar zaaide ze zich kwistig uit. Nu is er geen een terug te vinden op die plek maar zijn ze naar een lager terras verhuisd. Aan de rand van de moestuin, tegen een muurtje staat opeens een hele groep bij elkaar, nu zelfs in twee kleuren, de roze heb ik nooit gehad. Ik herkende de zaailingen in het vroege voorjaar gelukkig direct, anders was het als onkruid weggerukt. Mooi zijn ze, nu de naam nog!

Reacties

Anoniem zei…
Volgens mij is het een eenjarige ridderspoor, met name delphinum ajacis. Ik doe maar een gooi. Maar mooi zijn ze.
Maria
astrid zei…
volgens mij is het ook ridderspoor heb op Google gekeken en naar de afbeeldingen gekeken heel veel soorten staan er op.
Marthy zei…
Maria en Astrid, helemaal gelijk, de éénjarige ridderspoor, nu weet ik het weer. Bedankt, meisjes!
Marianne zei…
Mooi. Wel oppassen, heel giftig!
Marthy zei…
Bedankt Marianne, dat wist ik niet.