Doorgaan naar hoofdcontent

Les Glycines

We stopten bij een huis wat ik op de foto wilde nemen en het eerste wat me opviel was dit. Dat armbandje op het hek en die roestige ketting. Het leverde een leuke foto op.

Toen viel mijn oog op de deur en ik riep Mart om ook even te komen kijken. Zo grappig dat uitgezaagde hartje waar de deurklink achter zat.

In de luiken voor de ramen en deuren waren ook hartjes uitgezaagd. Er zijn streken waar je die hartjes in luiken veel ziet maar niet hier in het zuiden van Frankrijk.

Les Glycines betekent blauwe regen en die klimplant zie je op de foto hierboven en onder in bloei komen.

Behalve dat men hier van hartjes houdt is de kleur blauw ook favoriet.

En dat wordt ver doorgevoerd want zelfs de bloempotten zijn blauw geverfd.

Ook de brievenbus kreeg een lik blauwe verf.

Naast het huis ging een paadje omhoog naar een leuke tuin.

Reacties

Sjoerd zei…
Heel bijzonder die foto's. Zo zie je iedere dag wat nieuws...
Janny zei…
Mooi dat blauw en dat paadje ziet er veelbelovend uit
Annelies zei…
Wat leuk! Het voelt bijna aan als een ontdekkingstocht zo en het levert mooie foto’s op!
Emie zei…
De bewoners en jij hebben oog voor detail
miekequilt zei…
Wat een huis! Helemaal in mijn stijl, de hartjes, de kleur, de mooie blauwe regen. Top. Heel leuk om te zien.
willy zei…
Daar moet je oog voor hebben Marthy...

"les glycines" wel een passende naam voor dit huis

prettige avond
KnutzEls zei…
Bleu, bleu, comme tex yeux
Jolande zei…
Blauw, mijn favoriete kleur. Die foto met het armbandje vind ik erg mooi.
Judy zei…
Mooie foto's van een bijzonder huis! Grappig die druipverf op de bloempotten!
Elizabeth zei…
Oh, al die details... zo leuk en bijzonder..
Marlou zei…
Ha Marthy,

blauw!
dat is ook mijn kleur.
Mooi, al die details.
Dank je wel!

Groetjes!
Bertiebo zei…
Wat een details. Daar moet je oog voor hebben hè. Erg leuk
In de weer zei…
Top locatie voor een fotograaf zoals jij !