Doorgaan naar hoofdcontent

Larousse Confitures

Omdat de aanstaande vijgenoogst meer dan goed belooft te worden zocht ik op 'Diana's mooie moestuin' naar leuke recepten van vijgenjam en ik vond er een. De herkomst van het recept kwam uit de 'Larousse Confituren' maar dit boek is helaas niet meer in Nederland te koop behalve soms een tweedehands exemplaar en dan vaak 3 keer zo duur als het origineel. 

We hebben veel fruit en daar maak ik voornamelijk jam van. Ik vind het ontzettend leuk om te doen en aan het het eind van de zomer ben ik trots op de tientallen potten die in mijn jamkastje staan. Ik zou dat jamboek graag hebben en ging eens op Franse sites kijken. En ja hoor, daar was het te koop, een hernieuwde editie door dezelfde schrijfster, Christine Ferber, uiteraard wel in het het Frans maar daar heb ik niet veel moeite mee. Ik twijfelde geen moment en bestelde het online. 



Het is een prachtig boek, groot, mooie uitgevoerd en ik weet nu al dat ik er ontzettend veel plezier van ga hebben. Driehonderveertig recepten en ik lees het als een roman. 

Reacties

Anoniem zei…
Wat heerlijk om je eigen jam te maken. Wij nemen altijd heel veel Franse jam mee naar huis. Heerlijk. Maar eigengemaakt is natuurlijk het lekkerst! Veel lees-en maakplezier!
miekequilt
En de jam smaakt heerlijk, kan ik vertellen! Zo knap dat je dat mooie boek leest als een roman!
Judy zei…
Wat goed dat je het boek gevonden hebt! Het ziet er heerlijk uit! De jam dan. :)
Sjoerd zei…
ik ben een echt Jam liefhebber. Iedere ochtend start ik als het even kan met een boterham met Jam. Een mooie aanwinst voor je.
Emie zei…
Ja! Kookboeken lezen als een roman dat doe ik soms ook. Ik wens je een mooie productieve zomer toe en misschien wil je je favoriete vijgenjam nog wel eens melden hier?
Edward McDunn zei…
Wat een prachtig boek, eigen gemaakte jam is zóóóó lekker!
KnutzEls zei…
Zelfgemaakt is en blijft het lekkerst. Zo'n boek is ook heerkijk om te lezen en nieuwe ideeën op te doen.
Anoniem zei…
Hahaha, ik heb twee vijgen, da's zeker niet genoeg?
Lies zei…
Dat worden allemaal nieuwe smaken in de jampotjes!
Lie(f)s.
Dat ziet eruit als een mooi boek! Gisteren net rode bessen gelei gemaakt
Marthy zei…
Hier zijn ze voorlopig de vriezer in gegaan.