zondag 30 juli 2017

Markt in Vals-les-Bains

"Is er nog plek bij jullie voor een paar dagen", vroeg Martine, zus van schoondochter Wietske een paar weken geleden. Zij komt de laatse jaren met regelmaat met haar dochters bij ons logeren en natuurlijk zijn zij welkom, altijd. Dus zo kwam het dat ik vanmorgen me twee tienermeiden naar de markt in Vals-les-Bains ging terwijl hun moeder samen met Mart op de fiets vertrok om wat colletjes te pakken.

We waren vroeg dus we konden nog volop genieten van de kleuren en geuren die zo'n markt met zich meedraagt.


We gingen wel met een missie. De meisjes wilden bandjes die je om een pols of enkel draagt en ik wilde een paar leuke oorbellen. Alle drie zijn we geslaagd. Zo'n dromenvanger wilde ik ook wel maar ik vond de prijs te hoog. Toen ik de linker goed bekeek kwam het in me op dat ik die zelf ook wel kon maken. Ik heb bijvoorbeeld een hele stapel van die oude gehaakte kleedjes. Ik ga ereens over denken.




Hoeden passen hoort ook bij een marktbezoek en daarna streken we op een terras neer waar dit leuke hondje trouw waakte aan de voeten van zijn baas.


26 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Op zulke buitenlandse markten wordt je in vakantiestemming altijd wat hebberig.

      Verwijderen
  2. Ja leuk zo'n markt
    Die zou ik zeker niet overslaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoef het niet wekelijks maar af en toe en in zulk leuk gezelschap....

      Verwijderen
  3. Gezellig Marthy met twee van die leuke jonge meiden naar de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twaalf en veertien, Toos en bij ieder kraampje met armbandjes eindeloos discussiëren welke ze zouden kunnen kopen. Heerlijke meiden.

      Verwijderen
  4. Wat een leuke markt. En zo zonnig. En dan ook nog leuk gezelschap. Heerlijk. En zo'n dromenvanger maak je vast zelf wel. Misschien willen de meiden wel helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat van die dromenvanger ga ik eens bekijken, Mieke.

      Verwijderen
  5. Die bovenste foto van de olijven past precies bij het beeld dat ik van Franse markten heb. Waar ik, toen ik dit ooit voor het eerst zag en rook, niet over uitgepraat kwam. Trouwens...die tassen doen we ook wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geloof het of niet Emie, maar toen ik die foto van de tassen nam dacht ik aan jou. Ik weet dat jij van tassen houdt...

      Verwijderen
  6. welk gerecht zit er in die grote schalen, de mosselen kan ik wel zien, maar wat is het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het paella is, Sjoerd, dat maakt men meestal zo in het groot klaar.

      Verwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's, die tassen zijn geweldig. Genieten hoor!
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, die tassen. Ze staan er meer op alle markten hier in de buurt.

      Verwijderen
  8. Dat lijkt mij een feestelijk uitje. Al dat heerlijke, mooie eten en die tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Konden we nou maar allemaal daar zijn,dan was de tassenkraam helemaal los. Genieten, wat een kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat was even heerlijk Frankrijk snuiven voor mij...
    Heerlijk sfeertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die dromenvangers zijn geweldig makkelijk te maken met die "kringloopkleedjes"! Gewoon doen! En dan kan je je eigen fantasie gebruiken of even op Pinterest spieken!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga deze winter een poging wagen, Kris. Ik ben niet zo handig als jij.

      Verwijderen
    2. Echt niet moeilijk. http://onliemie.blogspot.be/search/label/Haken
      Hier kan je zien hoe ik ze maakte met zo'n kringloopdoekje. En versieren kan je naar eigen willekeur. En zo'n (borduur)ringen kan je in de Action kopen.

      Verwijderen
    3. Bedankt, Kris, hier ga ik mee aan de slag.

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, bedankt!

Lieve groet, Marthy