Doorgaan naar hoofdcontent

Bloemen, bedden en bietjes

Hè, eindelijk bloemen in mijn zelf gekweekte Oost-Indische kers. Ik gaf de plantjes een prachtige plek voor dit oude bedhoofeinde en de bedoeling is dat ze door de spijlen gaan ranken. Ernaast staan nog twee plantjes maar die willen nog niet zo aan de groei gaan, zal ze eens vermanend toe spreken. Toen Mart en broer Joop verleden najaar de garage opruimden kwamen zie dit stuk oud ijzer tegen, het stond er al jaren. Gelukkig kon ik voorkomen dat het op de aanhangwagen ging richting vuilstort. Enigszins lacherig heeft Mart het in het voorjaar in de moestuin voor me gezet, zo van: als jij het leuk vindt doe ik het maar wie zet er nou oud ijzer in zijn tuin.


Gisteren maakte ik een bietentaart, een recept van Jeanette en wat was die taart lekker. Dus zaaide ik vanmorgen voor de derde keer bietjes, die hebben het naar hun zin in mijn tuin, ze groeien goed en smaken heerlijk. Bietjes bij de aardappels, in een taart of er een lekkere salade van maken, altijd goed.

Reacties

Bertiebo zei…
Geweldig leuk dat hek. Goed bedacht
Jeanne zei…
Mooi roestig is niet lelijk.
Dat hek is schitterend. Ik heb dit jaar ook klimmende gezet. Benieuwd hoe die het doen.
Sjoerd zei…
Zonde als dat naar het stort zou gaan... Ziet er prima uit zo.
Marthy zei…
Ik hoop wel dat ze gaan klimmen, weet het eigenlijk niet eens zeker.
Marthy zei…
Niet te gauw iets weg doen, Sjoerd.
Marthy zei…
Omdat de mannen het weg wilden doen moest ik wel iets bedenken, Bertie.
Oh wat leuk dat je de bietentaart ook gemaakt hebt. Hij is lekker he!?!? En leuk zo met dat bedhoofdeinde, zulke speciale dingen vragen ze bij een brocante goud geld voor.
Marthy zei…
Ik had je recept verleden jaar al gekopieerd en in mijn digitale receptenboek gezet, maar nog nooit gemaakt. Nadat jij het er verleden week over had ben ik de taart ook gaan maken en het wordt zeker een blijvertje.
Vlimbouter zei…
Ik vind het alvast prachtig dat 'oud ijzer' in je tuin. Wacht maar totdat de bloemetjes erover ranken, dan wordt het nog leuker.
Marie-Jo zei…
Ik ga die taart ook maken, lijkt mij heel lekker. Kan het ook met voorgekookte bietjes?
Door je blog ben ik heel enthousiaste geworden op de Ardèche. Aangezien ik nog een bestemming moest zoeken voor onze jaarlijkse uitje met zus en nicht heb ik nu mijn pijlen gericht op de omgeving Joyeuse. Is het wat en elke suggestie is welkom.
Marthy zei…
Ik verheug me erop, Lut.
Ik doe het altijd met voorgekookte bietjes uit de supermarkt.
Marthy zei…
Ja hoor, dat kan prima met voorgekookte bietjes. Joyeuse en omgeving zijn prachtig. De bovenstad is oud, mooi. Kijk hier even voor ideeën: https://www.ardeche-guide.com/
Onliemie zei…
Ik ben helemaal fan van jouw ijzeren "tuinbed"! Kan zo in een boekje over tuinen!