Doorgaan naar hoofdcontent

Mooi vlekje

Issamoulenc-Eglise, een vlekje op de kaart, maar wel een heel mooi vlekje. Twee oude boerderijen, een kerkje een een ommuurde begraafplaats. Het ligt hoog en je hebt een prachtig uitzicht over de bergen van de Ardèche. Achter een muur staan deze mooie stokrozen en als je dan over de muur  omlaag buigt zie je de prachtige moestuin. Hiet staat werkelijk alles wat een Frans gezin nodig heeft.

Tegen de muur die de binnenplaats van een van de boerderijen omsluit staan wat planten en daar ontdek ik de eenjarige ridderspoor tussen, die met die blauwe bloemen. Ik ben hem kwijtgeraakt in mijn border en ik wil hem zo graag terug. Er zit niets anders op dan dat ik voor we in oktober weer naar Nederland ga daar boven in dat gehucht nog wat zaad ga winnen. Ik heb net een krabbeltje gemaakt op een post-it briefje en dat hang ik op een goed zichtbare plaats, anders vergeet ik het subiet.


Reacties

In de weer zei…
De moeite waard om even voor terug te gaan.
Jeanne zei…
De mooiste kleur blauw naast het prachtige rose van de stokrozen....... Dat gaat volgend jaar een nòg mooier plaatje opleveren in je eigen tuin!
Annelies zei…
Bij zo'n muur hoort gewoon een moestuin, hè.
Leve de Ardèche met al z'n terrassen en muurtjes!
KnutzEls zei…
Het noteren waard.
Vlimbouter zei…
De kleur van die ridderspoor is gewoon super!
Zulke vlekjes zijn leuk om te ontdekken. En een mooie moestuin, ook altijd fijn om inspiratie op te doen.
Onliemie zei…
Misschien komt het er deze zomer toch nog wel van dat we tot in de Ardèche geraken. Moet jij maar niet zo'n prachtige foto's laten zien! :-)
Marthy zei…
Oh, dan moet ik deze week nog meer mooie prentjes uit de kast trekken....
Marthy zei…
En ik weet uit ervaring dat die kleur prachtig combineert in mijn border.
Marthy zei…
Ik vind het heerlijk om in iemands moestuin te kijken en te ontdekken wat er allemaal staat.
Marthy zei…
Wat zijn er toch mooie plekjes te vinden hier, Annelies.
Sjoerd zei…
Mijn tuin is helaas niet ze groot... Jammer.
Ik heb altijd veel bewondering voor die mooi onderhouden moestuinen.
Marthy zei…
Ik ook, Alet, vooral omdat ik weet hoeveel werk het is om het bij te houden.
Elizabeth zei…
Yes, ik geloof dat dit het plekje was waar wij hebben overnacht! Die moestuin zag er in oktober natuurlijk wel anders uit. Maar twee oude boerderijen en een ommuurde begraafplaats... dat klopt wel!
Jan uit Perth zei…
Zo'n vlekje is gewoon een paradijslijk plekje...
Marthy zei…
Ik weet het wel zeker dat jullie daar stonden. Mooi toch.
Marthy zei…
Klopt Jan en je laat het mooi rijmen.
miekequilt zei…
Wat mooi daar. En wat geniet ik, nog even lui in bed , weer van je foto's. Binnenkort gaan wij naar La Douce, hopelijk komen we ook van die plaat(s)jes tegen.
Marthy zei…
Ik gun je al het moois wat Frankrijk te bieden heeft, Mieke. Fijne vakantie.