Doorgaan naar hoofdcontent

Niet de gewoonte

Het is niet de gewoonte hier om zondags bezig te zijn maar het moest even. We willen ons terras aan het eind van deze week af hebben omdat we dan bezoek verwachten en we konden vanmorgen profiteren van een dip in het weer, fris met af en toe een paar spatten regen. Mart reed de laatste kruiwagens grond weg, ik heb met een hak nog wat diep wortelend onkruid weggehaald. Daarna hebben we hier een daar de grond wat geëgaliseerd maar om zo'n oppervlak op het oog een beetje waterpas te krijgen valt niet mee. Daarom heeft de man deze paaltjes geslagen en gaan we vanavond als het donker wordt het terrein uitlaseren.


Om onszelf te belonen voor dat zondagochtendlijk gezwoeg had ik gisteravond nog gauw een tafeltje besproken bij ons favoriete restaurant in Saint Pierreville. Na het hoofgerecht en voor het dessert wordt er in Frankrijk natuurlijk altijd kaas geserveerd. In de meeste restaurants kan je dan kiezen uit droge kaas of verse kaas. De laatste neem ik altijd en bij Charles André krijg ik er dan een kannetje room en een kannetje frambozensaus bij waar ik me rijkelijk van bedien. Zo lekker! En daarna kreeg ik nog een toetje voor mijn neus waar ik verder maar niets over vertel maar geloof me, je zou er zo een uurtje onkruid voor gaan hakken.




Reacties

Annelies zei…
Ha ha, maar goed dat jij niet aan je lijn hoeft te denken Marthy, niet 'se mettre au régime'!
En dat terras wordt weer een plaatje. Geef dat maar door aan Mart!
Marthy zei…
Ik heb gelukkig geen last van dat 'régiem'!
KnutzEls zei…
Jij bent een van die mensen waarbij de calorieen wegsmelten. Bij mij veranderthet altijd in het dubbele. Maar ik zou ook onkruid hakken voor die kannetjes, met of zonder inhoud.
Bertiebo zei…
Oeoeoe... heerlijk. En verdiend!
Marthy zei…
Ik voel me altijd zo verwend als ik die kannetjes met lekkere inhoud voor mijn neus krijg, Els.
Jeanne zei…
Ga je morgen vertellen hoe 'uitlazeren' gaat? Het wordt een mooi plateau.
In de weer zei…
Dik verdiend, alletwee.
Ageeth Mooij zei…
Een welverdiende, heerlijke maaltijd. Genieten!
Succes met het uitlazeren.
Marthy zei…
Ha, vond ik ook.
Sjoerd zei…
Ik kan me wat erbij voorstellen, na gedane arbeid moet je goed eten en drinken. Want ik zie op de achtergrond een glas rode wijn staan.
Wat gaan jullie snel nu ineens. Het wordt een royaal terras zo te zien.
En gelijk hebben jullie, jezelf belonen met een fijn etentje waarvoor je eens niet zelf in de keuken hoeft te staan.
Marthy zei…
Eh...misschien ga ik een poging doen.
Marthy zei…
Een goed glas hoort erbij, Sjoerd.
Marthy zei…
Nu alle stenen en een enorme berg grond verdwenen zijn zien wij ook dat we een behoorlijk groot terras daar gekregen hebben. Met daaronder de jeu de boulesbaan kunnen we wel een tournooi gaan organiseren.
Emie zei…
Het wordt echt mooi en ik ben helemaal weg van jullie trap. Jouw kennend komt er hier en daar op een trede nog wel een leuke geranium te staan. Wat heerlijk dat het weer het toeliet toch nog wat werk te verrichten. Hier doen we, behalve water geven, eigenlijk geen tuinwerk momenteel. Veel te warm.
Marthy zei…
Het was gisteren hier ook erg warm, vandaag konden we daarvan bijkomen.
miekequilt zei…
Hard werken moet beloond worden. Gelukkig hebben jullie jezelf goed beloond. Hopelijk lukt het om alles af te krijgen, maar ik denk dat dat wel goed komt.
Marthy zei…
Ik heb er alle vertrouwen in, Mieke.
Vlimbouter zei…
Oh, die verse kaas in Frankrijk! Daar ben ik ook verzot op. Binnenkort gaan we een paar daagjes naar Normandië. Daar kies ik gegarandeerd voor die kaas als hij op de menukaart staat.
Marthy zei…
Ik laat de droge kaas aan manlief, die verse kaas is zo lekker.
Onliemie zei…
Lekker! Maar dat stap jij er zo weer af daar in jullie bergen! Laat het je maar smaken.:-)
Marthy zei…
Haha, zo is het. Met al dat gewandel kan ik me wel een lekker toetje veroorloven.