Doorgaan naar hoofdcontent

Zonaanbidder

Een geweldige plant, deze Portulaca. Bloeit het hele voorjaar en zomer door met zijn bloemetjes in snoepjeskleuren. Met licht zijn de bloembladjes open, 's avonds gaan ze weer dicht. Een echte zonaanbidder dus. Ook een hele makkelijke plant, je hoeft er niets aan te doen, af en toe wat water maar dat mag je gerust een paar dagen vergeten. Voor mij ideaal want ik wil niet al teveel planten waar ik veel aan moet doen, er is hier werk genoeg. Ik kreeg deze plant vijf jaar geleden van mijn inmiddels overleden broer en sindsdien koop ik hem ieder voorjaar als herinnering aan hem. Ik weet zeker dat hij op zijn wolkje goedkeurend zit te knikken als ik de plant weer op zijn vaste plek ophang.



Reacties

Leuk dat je zo de herinnering levend houdt. En een mooie plant bovendien. Gezellige kleurtjes.
Annelies zei…
Wat een mooie kleurige plant! Vetplantachtig?
Een mooi en dierbaar aandenken zo aan je broer!
Bertiebo zei…
wat een mooi aandenken aan je broer. We zijn ook allemaal hetzelfde hè. Zo heb ik een hortensia, gekregen van een overleden vriendin. Toen de tuin werd vernieuwd mocht alles er uit, behalve die hortensia.
Ze doet het nog steeds heel goed.
Emie zei…
Die naam ga ik noteren en eens kijken of ik hem hier volgend jaar kan kopen. Ik ben de petunia's meer dan zat want met dit enorm warme weer blijven we water geven.
Mooie herinnering aan je broer!
Wieneke zei…
Ik heb er ook altijd een of twee. Ze zijn echt hartstikke leuk en vragen vanwege hun vetplantachtige karakter inderdaad niet zo veel water als bijvoorbeeld fuchsia's of zo. Geweldige vondst: snoepjeskleuren :-)
Marthy zei…
Ik kijk er altijd met plezier naar, Jeanette.
Marthy zei…
Ja, Annelies, het is een soort vetplant, éénjarig. Ik koop hem ieder voorjaar bij een kweker in de Rhône vallei.
Marthy zei…
Ook in mijn border staan planten die een speciale herinnering hebben. Die zal ik niet gauw wegdoen. Ik vind dat wel iets moois hebben.
Marthy zei…
Dit is een geweldige plant, Emie. Ik zit er over te denken om ze volgend jaar ook in twee plantenbakken te zetten waar ik nu teveel werk aan heb en dan bedoel ik water geven en dode bloemen eruit halen.
Marthy zei…
Heerlijke planten, Wieneke en ze staan hier in de zon zo vrolijk te zijn.
Jeanne zei…
Die plant is ook wel wat voor mijn balkon. Eens kijken in het tuincentrum hier.
Marthy zei…
Benieuwd of je hem vindt.
Sjoerd zei…
Mmm, dat moet ik onthouden. Ik sta nu iedere dag een uur water te geven aan alle planten.
Marthy zei…
Ik heb sowieso veel vetplanten in potten, Sjoerd, hoef je weinig aan te doen.
Vlimbouter zei…
Dierbaren herdenken met een mooie bloeiende plant. Daar ben ik helemaal voor!