Doorgaan naar hoofdcontent

Terraswerk nummer zoveel

Er moet nog wel het een en ander gebeuren daar op dat tweede terras maar het begint er in ieder geval wat leuker uit te zien. Vanmorgen heb ik al het onkruid weggetrokken wat voor het houthok stond en dat is nu opgevuld met leemgrond van die enorme berg die er aan de andere kant van het terras lag.

Die berg leem, uitgegraven uit de schuur waarin later het vakantiehuis is gebouwd lag er al een paar jaar. Zo zag  het er in mei nog uit en nu Mart met het leem veel gaten heeft gevuld en het terras wat geëgaliseerd krijg je al een heel ander gezicht.

Veel stenen zijn ondertussen verwerkt of ergens anders terecht gekomen en ik zie nu opeens dat ik daar een behoorlijk groot terras krijg. Dat tuinbakstel wat in de garage staat te wachten verdwijnt straks in het niets. Hoe ik die ruimte ga vullen laat ik nog even sudderen, maar planten zullen er niet op komen, ik heb werk genoeg. Wel komt er achteraan waar de zwarte strook grond ligt een rijtje vlinderstruiken als afscheiding met de moestuin van de buren. Misschien nog ergens een of twee leuke struiken, maar het moet wel beheersbaar blijven en niet teveel werk geven.


Reacties

Jeanne zei…
Met de ruimte geen raad weten..............., wat een rijkdom! Lekker ruim laten is toch een goede optie!
Marthy zei…
Ja, het is een luxe probleem, Jeanne.
Wieneke zei…
Een stukje met wat rotsplantjes? Maar vlinderstruiken zijn leuk, nuttig én gemakkelijk te onderhouden.
Marthy zei…
Een keer per jaar knippen, die vlinderstruiken en verder genieten.
Bertiebo zei…
Wat een werk toch altijd maar weer. Maar mooi wórdt het!
Dit is een mooie plek om lekker te genieten!
Sjoerd zei…
Zo wordt het toch langzaam aan volledig beheersbaar en nader je een punt dat je zegt we zijn klaar...
KnutzEls zei…
Lavendelstruiken en rozemarijn, passen in de streek en vragen hooguit 1x een snoeibeurt per jaar.
Marthy zei…
Er wordt niet iedere dag aan gewerkt maar de man hier vindt het leuk om een klus te hebben. En we vinden het zelf ook heel mooi worden, Bertie.
Marthy zei…
Dat denk ik ook. We hebben daar een prachtig uitzicht in de vallei.
Marthy zei…
Ja, we schieten op, Sjoerd.
Marthy zei…
Struiken die wat droogte kunnen hebben, inderdaad Els.
miekequilt zei…
Met dat mooie uitzicht lijkt me twee luie stoelen voldoende. En natuurlijk een tafeltje voor de koffiebekers of de wijnglazen. Zo'n ruimte hoeft niet vol om toch mooi te zijn.
Marthy zei…
Geweldige opmerking Mieke en je hebt helemaal gelijk.
Wieneke zei…
Even helemaal OT. Ik lees net dit artikel in Trouw. Vind je vast wel leuk :-)

https://www.trouw.nl/samenleving/iedereen-komt-logeren-in-ons-franse-huis~a3e85818/
Marthy zei…
Vermakelijk. Speelt bij ons niet, ik kan heel duidelijk zijn;-)
Jacek zei…
Als Pa nog stenen over heeft, is een grote vaste BBQ dan een idee..:-)?
Marthy zei…
Geen gek idee, we gaan er eens over denken. Stenen meer dan genoeg.