Doorgaan naar hoofdcontent

Hoerenchance met het weer


Met schalen,  gevulde bakvormen, flessen en koeltassen kwamen gisteren tegen twaalven onze buren stuk voor stuk aanzetten. Iedereen in een opperbest humeur en van plan om er een leuke middag van te maken. Als aperitief werd er kir gedronken, maar ook voor de zelfgestookte pastis en notenwijn van Michel was veel belangstelling. Florence en Jean-Pierre die in Zwiserland wonen nemen altijd heerlijke kaas en vleeswaren mee en er kwamen ook al erg lekkere vleesballetjes uit de oven.



Een lange rij tafels stond keurig gedekt klaar op het terras onder de broodoven. Mart had de dag ervoor het hele terrein gemaaid dus het zag er prima uit. Na een uurtje of wat gingen we aan tafel en wat er dan aan gerechten voorbij komt is ieder jaar weer anders maar altijd even lekker, want geloof me, er zitten vrouwen bij die geweldig kunnen koken. Lily en Michel waren er en dan is er natuurlijk zwijnenvlees  met een heerlijke mayonaise met kappertjes. Michel heeft altijd gejaagd, ik weet niet of hij het nu nog doet want hij heeft Parkinson maar hij zal ongetwijfeld nog meedelen in de jachtbuit.


Deze moussaka vond iedereen erg lekker en uit de oven kwam 'saucisson en croûte'.  Mijn bonensalade met geitenkaas en walnoten was in een wip verdwenen.



Nadat iedereen zijn buikje meer dan vol gegeten had werd en nog lang nagetafeld. Robert haalde een  platenspelertje te voorschijn met oude langspeelplaten en we werden vergast op Franse chansons. Er waren onweersbuien voorspeld maar die bleven gelukkig uit. Volgens Belgische Carine die hieronder naast Mart zit hadden we 'hoerenchance' met het weer. In het Vlaams woordenboek: hoerenchance - stom geluk, bijzonder veel geluk hebben. Het is maar dat jullie het weten.




Reacties

Jeanne zei…
De gezelligheid straalt eraf! Hoerenchance, die hou ik erin!!
Marthy zei…
Je begrijpt wel dat het een plezier is om in zo'n hechte gemeenschap te mogen wonen, Jeanne. We hebben het altijd zo leuk met elkaar.
Pippa's Hus zei…
Wat een heerlijke fijne middag, Genieten met een grote G! XX Esther
Bertiebo zei…
Heerlijk en supergezellig
Marthy zei…
Ik kijk ieder jaar uit naar deze dag, Esther.
Emie zei…
Wat een feest voor oog en maag!
Sjoerd zei…
Dat lijkt me echt genieten met elkaar. Die oven zou ik hier ook wel willen hebben... Alleen al om de pizza's
Griemmank zei…
Een topmiddag met hoerenchance dus. Ik ga dat onthouden voor als er vreselijk weer wordt voorspeld en dat dat dan erg meevalt. Gebeurt nogal eens hier.
Ageeth Mooij zei…
Ik kwam er niet uit, dat woord ;-)
Wat een heerlijkheden!
Mooie dag met lekker eten en hoerenchance qua weer :-)
In de weer zei…
Een dag om in te lijsten.
Marthy zei…
Beetje groot voor in de achtertuin.
Marthy zei…
Ik schrok een beetje van het woord maar de Belgen vonden het doodnormaal. Later even opgezocht op internet en inderdaad, heel normaal in België. Leuke mensen, die Belgen, ik mag ze wel.
Marthy zei…
Sommige dagen wil je je altijd blijven herinneren, Toos.
Vera zei…
Geweldig weer en veel lol om de hoerenchance 🤣😂🤣😂
Vlimbouter zei…
Hoerenchance hebben jullie ook met zo'n leuke buren! Wat fijn dat jullie zo gezellig samen kunnen genieten van wat iedereen had voorbereid.
Marthy zei…
Ja, dat is zeker geluk hebben, zulke buren.