Doorgaan naar hoofdcontent

Drukte

Wat een drukte in mijn border, er vliegt van alles af en aan. Normaal gesproken is de vlinderstruik favoriet bij vooral de vlinders maar daar bloeit nog maar één tak. De dropplant die ik verleden jaar aanpootte en die er al een paar weken prachtig bij staat is nu de grote trekpleister. Zoals altijd is de koningspage het best vertegenwoordigd.


Sommige bloemen buigen helemaal door als deze grote houtbijen erin kruipen op hun jacht naar honing. Ik had moeite om er eentje goed op de foto te krijgen want zelf stevige bloemen zwiepen heen en weer onder het gewicht van deze jongens.






Reacties

Jeanne zei…
Prachtig, al die bijzondere soorten ook!
Ton zei…
Dank voor de info. Nu weet ik wat de grote zwarte vliegers zijn.
Haak en Pen zei…
Wauw, wat mooi!
Muggenbeet zei…
Heel mooi, die koningspage is werkelijk prachtig.
Marthy zei…
Blauwzwarte houtbij, Ton, ze vliegen hier af en aan.
Marthy zei…
Zoals altijd zweven er tientallen hier in de tuin, Ludo, prachtig gezicht.
Sjoerd zei…
Die krijg ik hier niet elke dag te zien. Mooie foto's, Zo groot is het bezoek aan mijn tuin niet, of ik kom niet vaak genoeg in mijn tuin.
Ageeth Mooij zei…
Prachtig, de vlinders. De bijenwolf (zwart met rood gestreepte kever) is ook mooi en je foto's ook!
Marthy zei…
Ik heb heel veel planten in de tuin waar de insecten en vlinders gek op zijn, Sjoerd.
Marthy zei…
Oh leuk dat ik nu de naam van dat kevertje weet. Er zitten er heel wat.
Emie zei…
Wow, wat een natuurfotograaf ben je toch. Ik moet hier nodig ook weer eens in de vlinders duiken met de camera.
Marthy zei…
Eerst even bijkomen van de reis en genieten van het familiebezoek. Altijd leuk, dat laatste.
Prachtige foto's weer Marthy. En die bovenste vlinder zagen wij ook veel in Frankrijk.
Jan uit Perth zei…
Oh oh, zóóó mooi!
Marthy zei…
De Koningspage is zeldzaam in Nederland maar hier volop te zien, gelukkig.
Onliemie zei…
Ongelooflijk mooi je foto's! Wat een verscheidenheid aan vlindertjes.
Jolanda zei…
wat een feestje in je tuin en wat heb je het prachtig gefotografeerd!
Marthy zei…
Dank je Jolanda. Ik vind dit altijd zo leuk om te doen. Er is wel wat geduld voor nodig...
Knap om al die prachtige beestjes zo mooi op de foto te krijgen. Fijne zondag daar!
Marthy zei…
Dank, Alet en jij ook een hele fijne zondag.