Doorgaan naar hoofdcontent

Vergane glorie

Er staan prachtige oude huizen in Vals-les-Bains, een oud kuuroord met veel vergane glorie. Teruglopend naar de auto gisteren kwamen we langs dit prachtige oude hek waar meteen mijn oog op viel. Ik hou van dit soort mooie hekken, zo maken ze ze niet meer tegenwoordig. Toen ik door het hek keek zag ik door het dichte gebladerte een schitterend huis, de muren bepleisterd in een oud roze kleur. De stenen trap achter het hek was was bijna helemaal begroeid met onkruid. Oh, wat jammer dat het hek afgesloten was met een ketting, ik had graag een kijkje genomen dichter bij het huis, misschien wel erin.... Over zo'n huis ga je fantaseren, zou je een boek kunnen schrijven in de stijl van 'De schaduw van de wind' en 'Het spel van de engel' van de schrijver Carlos Ruiz Zafón. Maar helaas, dat talent heb ik niet, het blijft bij een beetje fantaseren.



Reacties

Pippa's Hus zei…
Dat soort hekken zijn inderdaad prachtig! XX Esther
Ageeth Mooij zei…
Fantastisch dat huis!
Bertiebo zei…
Fantaseren is ook leuk, toch?
Jeanne zei…
Prachtig die kleur! En ook zo'n hek vind ik prachtig. Het is leuk om er al dromend van te genieten!
Sjoerd zei…
Op een avond langsgaan en het hek meenemen...
Hekken, deuren, ramen, het blijft mooi om te fotograferen. Vandaag ook nog gedaan bij Fredensborg slot in Fredensborg, DK.
Marthy zei…
Ja, bij een slot zullen ook wel mooie hekken staan. Genietse!
Marthy zei…
Haha, die Franse gendarmes zijn streng hoor, Sjoerd.
Marthy zei…
Alleen al het fantaseren wat je allemaal met zo'n huis zou kunnen doen....
Marthy zei…
Voor die kleur viel ik ook.
miekequilt zei…
Ik zeg bij zo'n huis altijd: "laat me een uurtje binnen". Wat zou je daar een hoop leuke dingen weg kunnen halen. Te beginnen met het hek!!
Marthy zei…
Al zou ik er alleen maar een uurtje binnen kunnen fotograferen, Mieke.