Doorgaan naar hoofdcontent

Voorbereidingen voor het repas

Gisteravond begon men al met de broodoven warm te stoken, ik ging samen met Sebas even kijken. Vandaag hebben we immers het jaarlijkse repas met de dorpsbewoners en nog wat verdere buurtgenoten. In de ochtend worden de tafels al klaargezet, Thijs helpt opa met sjouwen. Parasols worden versleept van de ene naar de andere tuin want het belooft een zonnige dag te worden.




Patrice komt nog met watextra hout aanlopen en de eerste schotels worden al aangeleverd om in de oven geschoven te worden. Wietske en ik leggen de laatste hand aan de gerechten die wij meenemen. Dit jaar een bonensalade met geitenkaas en walnoten, een grote plaat pizza en een kruisbessentaart. Dit gaat weer een geweldige dag worden.


Reacties

Pippa's Hus zei…
Heel veel plezier en eet smakelijk. XX Esther
Ageeth Mooij zei…
Dat is een heerlijke, heuglijke gebeurtenis.
Sjoerd zei…
Met zo'n oven en dan ook nog zelf gerestaureerd moet het wel goed komen.
Marthy zei…
En het kwam goed, Sjoerd.
Dat lijkt mij een super gezellige buurtparty.
Groetjex El
miekequilt zei…
Wat leuk om de oven weer te gebruiken. Dat zal een heerlijk gezellige avond worden. Leuk voor de kleinzoons.
Marthy zei…
We beginnen al aan het eind van de ochtend, Mieke, met een drankje en hapje en dan nemen we de hele middag om te tafelen. Fransen hè, die nemen de hoofdmaaltijd 's middags.
Wat een heerlijk dorpsfeest is dat. Ik vermoed dat als je zo afgelegen woont je buren erg belangrijk zijn veel plezier
Jeanne zei…
Het kost wat voorbereiding, maar dan heb je ook wat! Lijkt me zooo gezellig!
Marthy zei…
Bij ons is het een hechte gemeenschap. Deze mensen zijn onze vrienden.
Marthy zei…
Die voorbereiding gaat altijd zo lekker uit de losse pols hier, Jeanne, heel vermakelijk.
Vera zei…
O o oh wat mis ik het. Jullie wonen er zo fantastisch
Marthy zei…
Daar zijn we dan ook heel blij mee, Vera.