Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

De eerste bloem in de dahlia's en wat voor een, hoe kan het zo groeien. De oude dahliaknollen die ik al jaren overgehouden had waren niet veel meer, heb ik allemaal weg kunnen gooien. Gelukkig had ik twee nieuwe knollen meegenomen en voor volgend jaar dan nog maar een paar op het lijstje.

Al mijn tomatenplanten leven nog steeds en aan allemaal zitten tomaten in wording. Ze moeten nog even wat groter worden en dan kleuren. Kan niet wachten, ben zo benieuwd hoe ze er dan uit zien.


Morgenochtend ga ik een boeket zonnebloemen knippen, ik kan er nu een vaas mee vullen. Zijn ze niet prachtig met dat bruine hart?

Als uitbreiding op het menu hier de eerste aubergine, paprika's aten we al en ik denk dat ik morgen de eerste twee komkommers kan oogsten. Om even in kleur te blijven een foto van mijn mooie paarse bonen. Wat zijn die toch lekker, we hebben ze al gegeten.


Reacties

Jan uit Perth zei…
Ja, met die dahlia-foto overtref je jezelf opnieuw, Marthy!
Elizabeth zei…
Je moestuin doet het goed hoor! Ik vind Dahlia's van die heerlijke ouderwetse bloemen... Blijven je boontjes paars?
KnutzEls zei…
Die boontjes zouden het ook mooi in een bloemstuk doen, maar opeten is beter.
Jeanne zei…
Wat een rijke oogst! Mijn vader had altijd Dahlia's en Asters in zijn tuin. Ik vond het altijd wat gekunstelde bloemen, vooral de Dahlia. Nu, door jouw mooie foto, zie ik eigenlijk pas hoe bijzonder zij zijn samengesteld.
Haak en Pen zei…
Tjonge wat doet jouw moestuin het daar goed, vast hele goede grond en een prima klimaat. En uiteraard jouw inspanning !!
Ageeth Mooij zei…
Prachtig, wat een weelde!
Pippa's Hus zei…
Ik hou zo van dahlia's! Prachtig. Maar zonnebloemen daar word ik ook blij van. XX Esther
Marthy zei…
Het is de dahlia die het hem doet, Jan.
Marthy zei…
Dat is nou jammer, Elizabeth. Die prachtige paarse boontjes worden onmiddellijk groen als ze aan de kook komen.
Marthy zei…
Het zijn echt lekkere boontjes, Els. We aten ze gisteren in een salade.
Marthy zei…
Vroeger vond ik het ook niets, die dahlia's maar dat is veranderd. Ze staan prachtig op de vaas, soms maar een tegelijk.
Marthy zei…
Vulkaangrond, beter is er niet.
Mooi, die dahlia en de zonnebloemen!
Sjoerd zei…
Heel weelderig, binnenkort kun je op de markt gaan staan...
Wat kun je al veel verschillende dingen oogsten, leuk en lekker. En mooi zijn de bloemen, in de tuin en op de vaas.
Wat ziet het er allemaal goed uit
Ben benieuwd naar onze tuin
Groeten uit Barcelona
Marthy zei…
Veel plezier in Barcelona, prachtige stad.
Marthy zei…
Haha Sjoerd, misschien doe ik dat wel. Mart oppert het idee ook weleens. Wij hadden een oude buurvrouw die op de markt stond, compleet met een hoofddoekje om. Dus vind hij dat ik op zijn minst dat ook om mijn hoofd moet knopen.
Vlimbouter zei…
Wat een prachtige dahlia! Ik heb mezelf dit jaar even vrijaf gegeven van het pogen om dahlia's in mijn tuin te doen bloeien. Maar als ik nu jouw mooie foto zie, denk ik toch terug : "zou ik niet nog een keertje proberen?"
Marthy zei…
Ik haal de dahliaknollen in het najaar uit de grond en bewaarde ze 's winters in een doos met kranten. Dat ga ik dit najaar anders doen, komt nog wel een keer op mijn blog. Ze zijn de moeite waard.
Vera zei…
Ik hou helemaal niet van dahlia's, maar deze is Zo mooi "wauw"
In de weer zei…
Prachtig die paarse bonen. Is het kooknat wel paars en kun je er, bijv, stof mee verven ?
Marthy zei…
Helaas Toos, het kooknat wordt niet paars, jammer hè.
Onliemie zei…
Paarse bonen...oogt mooi in een slaatje! Zouden die hier ook te koop zijn? Dat vraag ik me af.
Marthy zei…
Ik gebruik ze vaak in een salde, staat zeker mooi.