Doorgaan naar hoofdcontent

Een mooie zondagmorgen in het Loetbos

Gisteravond op het weerbericht werd er al gezegd dat het vandaag prachtig weer zou worden maar er werd ook gewaarschuwd voor grote drukte in recreatiegebieden. Wij besloten dicht bij huis te blijven en naar het Loetbos te rijden om te wandelen, dat is vlakbij huis, zelfs nog in de Krimpenerwaard. 

Maar terwijl we toch vroeg waren stonden er al veel auto's op de parkeerplaats. Voor ons geen probleem, wij kennen het gebied daar, slaan rechtsaf waar niemand loopt en zijn binnen twee minuten buiten de drukte.

Wat was het mooi! Laag bij de grond was alles wit bevroren en dat met een zonnetje er boven gaf een prachtig beeld.

Toen we het bruggetje over waren keek ik nog eens om en zag de weerspiegeling in het water, dus mocht de brug nog een keer op de foto.

Ik had mijn macrolens meegenomen in de hoop wat ijskristallen te kunnen fotograferen en dat lukte.  Met net een beetje zon op het blad kreeg ik een mooie foto.


Er staan heel wat rietsigaren oftewel grote lisdodden in dit gebied. Zo met dat pluis er uit vind ik ze op zijn mooist.

Heerlijk om op zo'n prachtige ochtend lekker met je fototoestel bezig te zijn. En dankbaar dat ik een geduldige man heb.😊

Vanaf het wandelpad een doorkijkje naar de achterliggende polder.

Wat is het toch een prachtig gebied en dat op een klein  kwartiertje rijden van ons huis.

Reacties

In de weer zei…
Prachtige foto’s weer Marthy, genieten in de natuur.
Jullie liepen, wij fietsten.
Langs de Maas, hoe het vanmiddag was weet ik niet, maar vanmorgen......denk dat iedereen nog sliep !
Bertiebo zei…
Mooi zeg. Wij wandelden ook én ge noten
Emie zei…
Ja, daar was het uitstekend weer voor. Heel NL liet zichzelf weer uit. Mooi die Makro foto's!
Marleen zei…
Ja prachtig was het vanmorgen. Die rietsigaren vind ik altijd bijzonder om te zien.
miekequilt zei…
Het is gewoon heerlijk buiten. Kou en zon, heerlijk!
Marthy zei…
Ja, ik heb er ook iets mee, Marleen.
Prachtige dag, deze laatste van januari alweer. En een beetje winter, dat is ook fijn.
Wat mooi daar en prachtig vastgelegd! Had Mart geen koude voeten van al dat wachten?
Marthy zei…
Haha, op een gegeven moment begon hij te stampen met zijn voeten. Toen werd het tijd om zachtjes aan richting auto te gaan.
Sjoerd zei…
Ik vond het vanochtend lang het water gatverpielekes koud, hier geen zon te bekennen.
Ger zei…
De zondagse wandeling bij zonnig weer leverde mooie foto's op.
Jij hebt niet alleen op de blog trouwe volgers maar ook tijdens de wandeling een volgzame man;-)
met koude voeten.
Vraag me af of jou handen niet ijs en ijskoud worden tijdens het fotograferen?
Die van mij zijn in de ochtend binnenshuis al stram en stijf......laat staan buiten met dit koude weer.
Onliemie zei…
Wat een prachtige foto's maakte je. Je doet me zin krijgen om er toch ook weer eens met mijn toestel op uit te trekken. Dat is precies al een eeuwigheid geleden dat ik dat nog eens deed. Zo mooi daar en wat hadden jullie geluk met het weer.
KnutzEls zei…
Wij zijn geen vroege vogels maar wandelden in Rotterdam vanmiddag.
Marthy zei…
Ik heb van een paar vingerhandschoenen de topjes afgeknipt Ger. Zo kan ik fotograferen en net mijn vingers warm houden.

Margriet zei…
Deze tijd leert je wel dat er soms veel moois dichtbij huis te vinden is.
Het was een prachtige dag en jouw foto's zijn daar getuigen van. Het was koud! Ik heb gefietst en expres de Loet vermeden. Terecht dat je de brug nog een keer fotografeerde. Geduldige mannen zijn de liefst.