Doorgaan naar hoofdcontent

Charmante dame

97 Jaar jong is ze, de moeder van onze buurvrouw Jany en zij wilde wèl op de foto. Graag zelfs en ze ging er helemaal voor zitten. Ze deed haar zonneklep even af en ik maakte haar voor de zoveelste keer een compliment over haar mooie haar. Een dame is het, altijd even verzorgd en ze heeft zelfs nog een beetje lippenstift op zie ik nu ik de foto's wat beter bekijk. Natuurlijk heeft ze wel wat gezondheidsklachten, dat kan niet anders op die leeftijd maar daar hoor je haar nooit over. Ze heeft een ontzettend lief maar ook ijzersterk karakter. Iedere zomer haalt haar dochter haar een paar maanden naar hier, het is in het dorpje in de buurt van Carcassonne waar ze woont op het ogenblik 40 graden vertelde ze me en ook 's nachts blijft de hitte daar erg hangen.  Zo nu en dan wip ik even langs met een bos bloemen, daar houdt ze zo van. Vaak schuifelt ze dan met een schaar in de hand langs de rozen om de dode bloemen er uit te knippen. Zonnebloemen had ik deze keer voor haar en ze was er echt blij mee. Van zo'n vrouw kan je alleen maar houden.


Reacties

Oude mensen maken het leven van andere generaties interessant en toch voor heel veel mensen een onbekende inspiratiebron. Ik heb nog 1 tante van 91, ze kan nog verrassend uit de hoek komend, is altijd vrolijk en heeft altijd nog verhalen te vertellen. Heerlijk!
Groetjes El
Wieneke zei…
En ze heeft heel leuk nog een erg modern bloesje aan. Zp met een kekke zonnebril en ketting zit ze er fantastisch bij. Veertig graden, oef !!!
Anoniem zei…
Wat liefdevol beschreven en wat heb je haar prachtig vastgelegd!!
Wat hou ik van (lieve) oude mensen, kom er dagelijks mee in aanraking, wanneer ik dit zie stroomt mijn hart over.
Wat kunnen ze veel verhalen en vaak wat een wijsheid hebben ze.
Een rijkdom wanneer je zo'n en zolang je moeder hebt.
Een van deze oude mensen is mijn schoonmoeder, zo lief, eenvoudig en karakteristiek, altijd moet ik kijken naar haar gelaat, haar oude handen, die nog dagelijks in de tuin wroeten, 87 jr is ze nu, wat hoop ik dat ze nog lang in ons midden zal zijn!
Anoniem zei…
groet Marrian
Haak en Pen zei…
Mooi zo'n oudere dame, ik heb ook zo'n buurvrouw, ze zijn zo wijs en dierbaar ...
Sjoerd zei…
Ze ziet er inderdaad goed verzorgd uit.
Ageeth Mooij zei…
Wij hebben een buurvrouw van in de 80. Het type 'ik bemoei mij overal mee', 'ik vind het niet goed' en 'ik geef geen toestemming'. Ook een ijzersterk karakter ;-)
Fijn dat haar dochter haar een paar maanden bij zich laat zijn. Zo hoort het te gaan, maar dat lukt vaak niet.
Bertiebo zei…
97!!!!! Niet te geloven gewoon. Ze ziet er fantastisch uit.
Die geef je nog geen 97! Wat wen leuk portret! Mijn opa haalde de 97 net niet. Hij bleef humoristisch tot het einde. Ik bleef hem bewonderen, zo wil ik ook oud Worden!
KnutzEls zei…
Moet heerlijk zijn zo oud te worden. Ze ziet rr uit als 75 en heeft vast nog sjans ook
Wat een mooie vrouw. En fijn dat ze nog onder de mensen kan zijn.
Mijn opa is op 3 weken na 101 geworden. En heeft slechts 1 jaar in een verzorgingshuis gewoond.
Pippa's Hus zei…
Wat een prachtige dame, zo willen we allemaal wel zo oud worden. XX Esther
Marthy zei…
Mijn eigen moeder werd 87, helder van geest en altijd goed gehumeurd. Ik mis het dat ik niet meer met haar kan praten, ze had zoveel wijsheid.
Marthy zei…
Iedere keer als ik haar zie verbaas ik me er weer over hoe goed zij gekleed is, tot in de puntjes verzorgd. Denk niet dat haar dochter dit aanstuurt want die heeft totaal geen interesse in kleding.
Marthy zei…
Wat fijn dat je daar getuige van mag zijn, Marrian. Ik hoop dat je schoonmoeder nog wat mooie jaren te goed heeft.
Marthy zei…
En ze hebben vaak nog veel te vertellen, mooie verhalen.
Marthy zei…
Leuk hè, Sjoerd. Mijn jongere zus en ik namen mijn moeder tot op hoge leeftijd mee om mooie kleren voor haar te kopen, vond ze heel belangrijk.
Marthy zei…
Deze dame woont nog, met wat hulp, op zichzelf en haar dochter geeft al te kennen dat ze naar het zuiden, naar haar moeder verhuisd mocht dat nodig gaan zijn. Mooi toch.
Marthy zei…
Ze straalt van binnen uit, dat maakt haar zo mooi.
Marthy zei…
Wat leuk dat hij ook nog humorischtisch bleef, Jeanne. Ik hoop voor jou dat je in zijn voetsporen gaat treden.
Marthy zei…
Iedereen hier in het dorp is gek op haar, Els.
Marthy zei…
Ik in ieder geval wel, Esther, graag zelfs.
Zo zeg! Als ik er zo uit zie op mijn 87ste zou ik al blij zijn!
Wat een prachtig portret van een mooie dame!
Vera zei…
Wauw Marthy, wat leuk en het doet mij zelf goed om dit te zien. Wat een mooie moderne vrouw is het.
Marthy zei…
Tot je honderste thuis kunnen wonen, geweldig Jeanette. Dat is niet voor iedereen weggelegd.
Marthy zei…
Vooropgesteld dat ik de 87 ga halen, mijn moeder heeft die leeftijd behaald en ik hoop altijd dat ik ook zo oud word, wil ik er graag ook zo verzorgd uit zien.
Marthy zei…
Oudere mensen fotograferen zo mooi, het leven tekent in hun gezichten.
Marthy zei…
Bijna om jaloers op te zijn, Vera.
Vlimbouter zei…
Wat een zegen om op die manier oud te mogen worden.
Marthy zei…
Ik kan alleen maar hopen dat het mij ook gegund wordt.
Elizabeth zei…
Echt een prachtige vrouw! En op de één of andere manier straalt ze toch ook nog iets jongs uit.
Marthy zei…
Iedere keer als ik haar zie vind ik dat ook, Elizabeth.