Doorgaan naar hoofdcontent

Valence

Nee, deze foto staat niet ondersteboven. Dit serviesgoed was tegen het plafond geschroefd, zomaar, als decoratie. Het was vanmorgen regenachig weer hier dus we besloten naar Valence te gaan. Terwijl dochter Floor een heel leuk jasje aan het passen was, uitverkoopje en ze kocht het natuurlijk, keek ik naar boven en zag ik die prachtige schaal en die mooie borden boven me. Als ik die schaal op een brocante markt had zien staan had ik hem zeker gekocht.

Na deze aankoop belandden we in een heel leuk restaurantje waar we lekker hebben zitten eten en toen we daarna buiten kwamen was het droog en begon de zon voorzichtig te schijnen. Op het terras tussen de natte tafeltjes leunde deze solex tegen een oude badkuip vol met planten.


We hadden onze auto aan de rand van dit mooie park gezet op een grote gratis parkeerplaats. Het was er druk met vakantiegangers die allemaal wat vertier in de stad zochten, dat doen mensen als het weer wat minder is. Dit huis in art-deco stijl vond ik nog wel een foto waard maar verder was er niet echt veel te zien in Valence. Het was jaren geleden dat we daar geweest waren en ik denk dat het ook wel weer heel wat jaren gaat duren voordat we daar weer zullen komen.



Reacties

Jeanne zei…
Ooo een solex! Mijn hart maakt altijd nog een sprongetje als ik er een zie....... het enige gemotoriseerde voertuig dat ik ooit had!
Elizabeth zei…
Grappig om bordjes en kopjes aan het plafond te zien hangen... Maar DH schudt zijn hoofd hier maar eens, hahahaha...
Dus het regent bij jullie ook! Nou ja, een beetje water kan zeker geen kwaad voor de tuin. Alles frist er lekker van op.
Dat kleurtje van het balkon en raamwerk vind ik zo leuk... Maar in Nederland zou het niet staan, helaas...

Groetjes, Elizabeth
KnutzEls zei…
Wat een idee, je servies aan het plafond. Niet om na te volgen.....
Sjoerd zei…
Alle lastig zo'n mooie schaal met een gaatje erin...
Marthy zei…
Tsja, daar heb je dan wel weer gelijk in...
Marthy zei…
Ik moet altijd bromfietsjes fotograferen, je ziet nog veel oudjes in Frankrijk.
Marthy zei…
Mart vond het ook belachelijk, die snapt daar niets van. Ik moest er wel om lachen.
Valence, volgens mij hebben we er ooit overnacht
Marthy zei…
Dit was lange na niet het enige, er hing nog veel meer. Mooi stukken zaten er tussen. Ik had er wel wat van willen hebben, maar dan zonder gat natuurlijk.
Marthy zei…
Het ligt vlak langs de autoroute, de tolweg A7 naar het zuiden dus dat kan wel kloppen.
Onliemie zei…
Valence deden wij ook al (vanuit la Roche sur Grane) en ik denk dat we zo te zien zelfs op dezelfde parking stonden. :-) Nu ja, zo groot is Valence nu ook weer niet. Je bent er inderdaad snel door.
Marthy zei…
Wij zijn gewoon niet van die mensen die ontzettend graag een stad bezoeken, we deden het meer voor de dochter.
Griemmank zei…
Hoe verzin je het om borden en schalen tegen je plafond te bevestigen. Wat mij intrigeert is hoe ze dat gat erin gekregen hebben zonder de boel te laten barsten.
Vlimbouter zei…
zo jammer van dat mooie servies.
Marthy zei…
Ik had alles wel willen hebben, echt zonde.
Marthy zei…
Volgens de deskundige hier in huis met een goede steenboor.
Je zegt, Valence is niet veel. Nou, dan is het des te knapper dat je zulke leuke foto's maakte. Het park ziet er indrukwekkend uit en het huis is prachtig.
Marthy zei…
Het park is prachtig, heel mooi aangelegd met veel aparte bomen. Maar verder heeft Valence op wat winkelstraten niet veel te bieden.
Annelies zei…
Dat vonden wij eerst ook van Valence, Marthy. Maar iedere keer dat we er weer rondslenterden kwamen we toch wel weer wat mooie stukjes tegen.
Marthy zei…
Dan moet jij maar eens als gids gaan spelen, Annelies;-)
Annelies zei…
Gaan we een keertje doen!