Doorgaan naar hoofdcontent

Een kleurige moestuin

Wat kleur betreft doen mijn moestuin op dit moment niet onder voor de border. Deze mooie rode uien liggen te drogen op het land, klaar om in de mand te gaan. En wat te denken van de gele bloemen van de doorgeschoten venkel. Samen met de cosmea vormen ze prachtige boeketten. De kleine cosmea zaailingen kwam ik in het voorjaar tegen in de moestuin en heb ze bij elkaar tegen de muur gezet in de hoop dat het wat zou worden. Ik werd niet teleurgesteld.



De korte zinnia's gaan in kleine vaasjes die door het hele huis staan, tot in de badkamer aan toe en de  uitgebloeide Nigella (Juffertje in het groen) ga ik afknippen en in bossen te drogen hangen.

Dit is een stekje dat ik meenam uit een van de tuinen die we bezochten in juni. Het is de Salvia uliginosa die bloeit van juli tot oktober. Volgend jaar ga ik een plekje in de border zoeken voor deze schoonheid. Vanavond maak ik een ovenschotel met aubergines en tomaten wat we eten met taboulé. Iedere dag eten we nog lekker(s) uit de moestuin.


Reacties

Ageeth Mooij zei…
Wat mooi Marthy! Dat is genieten met hoofdletters, maar daar is ook werk aan vooraf gegaan.
Sjoerd zei…
Het werk loont zich daar met al die groenten uit de tuin. Jammer dat je geen vlees kunt zaaien...
Marthy zei…
Het is nu nog alleen maar oogsten en genieten, Ageeth. En aan al dat werk denken we niet meer.
Marthy zei…
We hebben gelukkig een grote diepvries voor dat vlees. Maar echt veel is dat niet meer, ook vanavond eten we vegetarisch.
Vlimbouter zei…
Ik doe hier ideetjes op om mijn border ook in juli-augustus wat kleurrijker te maken.
Mooi allemaal. En na het werken komt het genieten. Eet smakelijk vanavond.
Haak en Pen zei…
Wat mooi allemaal, bij mij is de bloementuin erg op zijn retour,
Bij jou doe ik ideeen op hoe ik langer kleur houd volgend jaar
Lekker smikkelen van je oogst !!
Pippa's Hus zei…
Wat ziet het er allemaal prachtig uit! Een kleurenfeest in jou tuin. XX Esther
Marthy zei…
Ook hier kan de border in juli en augustus wel wat meer kleur gebruiken dus er gaat volgend jaar wat van beneden naar boven verhuizen.
Marthy zei…
Het was weer lekker, zelfs het dessert was uit eigen tuin.
Marthy zei…
Na een erge warme zomer ziet mijn bloementuin er ook niet meer zo geweldig uit, Manon.
Marthy zei…
Zelfs de groenten geven mooie kleuren, Esther.
miekequilt zei…
Je hebt echt oog voor schoonheid. En vast een goede camera want alles ziet er weer prachtig uit.
Marthy zei…
De natuur geeft zoveel schoonheid, Mieke, een plezier om dat met een foto vast te leggen.
pieke zei…
prachtig! ik was gisteren in een pluktuin, maar jij hebt het gewoon allemaal zelf staan. zal een hoop werk zijn, maar het loont wel!
Marthy zei…
Het is het werk meer dan waard, Pieke.
Schitterende kleurenpracht!