Doorgaan naar hoofdcontent

Post in een schaal

Ik kocht deze mooie schaal in het voorjaar op een brocantemarkt en hij is zo oud dat ik hem niet durf te gebruiken om iets in op te dienen. Hij is gebarsten en dof geworden door het vele gebruik maar het oude patin, die verweerde kleur blauw en het model spraken me zo aan dat ik hem kocht. Hij koste  ook maar twee euro want wie wil nou zo'n oude schaal hebben. Hij staat op de tafel in de tuinkamer waar ik zit te rommelen met papier om de post te maken die ik verstuur. Ik gebruik hem om de brieven in te leggen die ik net ontvangen heb en die ik eerdaags ga beantwoorden. Een week of wat geleden kreeg ik post van Diana die me zelfs schreef van haar vakantieplek en vandaag deze kleurige envelop met inhoud van Ageeth. Blije post in een mooie schaal.


Reacties

Ageeth Mooij zei…
Een plaatje, de schaal en alles samen een dikke glimlach!
Vlimbouter zei…
Leuk zo'n oude schaal. Die heeft waarschijnlijk al heel veel meegemaakt. Als voorwerpen toch maar konden spreken... dan hoorde je nu de meest spannende verhalen.
Jeanne zei…
Prachtige schaal. Daar had ik ook niet aan voorbij gelopen.
Haak en Pen zei…
Wat een beauty, terecht dat je er voorzichtig mee bent, maar voor zulke post is mooi plekje
Marthy zei…
Ik wist van te voren dat ik er weinig mee kon doen maar toch wilde ik hem niet laten staan.
Marthy zei…
Dan is het tenminste nog een gebruiksvoorwerp, Manon.
Marthy zei…
Zo'n schaal zou weleens een eeuw oud kunnen zijn, heeft oorlogen meegemaakt..
Marthy zei…
Fijne post, Ageeth, dank je.
Sjoerd zei…
Die heeft inderdaad zijn beste tijd gehad, maar dat maakt hem alleen maar mooier. En zo heeft hij nog toekomst.
Pippa's Hus zei…
Zoiets heb ik ook thuis, ook uit Frankrijk. Ik had hem vast ook niet kunnen weerstaan. Mooi! XX Esther
Emie zei…
Daar was ik ook voor gevallen, Marthy. En op die plafondschaal van gisteren ook. Alleen lukte het me toen niet de reactie weg te krijgen en heb na twee pogingen de laptop gesloten.
Onliemie zei…
Een perfecte schaal voor leuke post. En de Fransen gaan het vast niet begrijpen maar ik zou zelfs meer voor zo'n schaal durven geven! :-)
Dat vind ik nou een hele goede bestemming. Hij heeft vast veel dienst gedaan, en nu bij jou weer.
Bertiebo zei…
Leuk! En die post ook
Jan uit Perth zei…
De mooiste "inbox" die ik ooit zag....
Mooi oud is niet lelijk :-)
Marthy zei…
Sommige dingen worden met de tijd nog mooier, Sjoerd.
Marthy zei…
Wat leuk, Esther. Er is nog genoeg moois te vinden in Frankrijk.
Marthy zei…
Ja, die grote plafondschaal van gisteren was ook erg mooi. En die problemen met internet herken ik helaas ook. Eigenlijk alleen 's morgens vroeg gaat het redelijk hier op dit moment.
Marthy zei…
Ik ook hoor Kris, was verbaasd over de lage prijs.
Marthy zei…
Misschien heeft hij wel in een heel sjiek huis gestaan....je fantasie gaat er mee op de loop.
Marthy zei…
Die post was ik weer heel blij mee, vooral omdat hier in Frankrijk niet veel in de bus valt.
Marthy zei…
Jan, wat geef je het weer een leuke draai.
Marthy zei…
Ik hou van mooie moderne ontwerpen maar ook van dit soort oude dingen, Alet.
miekequilt zei…
Zo'n schaal voor die prijs had ik ook niet laten staan. Wat een leuk idee om de post erin te leggen. Ik ga zo eens kijken in mijn kast voor een leuke schaal om de post in te doen. Goede tip!
Marthy zei…
Leuk dat ik jou nog op een idee kan brengen.