Doorgaan naar hoofdcontent

Topdrukte

De tweede zwarte zaterdag vandaag. De Europese wegen slibben weer dicht, in Frankrijk zowel de routes naar het zuiden als die naar het noorden. Daarbij is het ook nog heel erg warm. Ik ben blij dat ik niet in een van die tienduizenden auto's zit. De gasten in ons vakantiehuis vertrokken al vroeg in de hoop Nederland in één dag te halen en voor de gasten die komen hoop ik het beste. Het huis wat op hen wacht is in ieder geval weer lekker schoon, de bedden fris opgemaakt, een vaas zonnebloemen van eigen kweek op tafel.

Reacties

Emie zei…
Wel handig voor jullie die vroege vertrekkers. Uitzwaaien en aan de slag dan ben je voor de grootste hitte al weer klaar.
Marthy zei…
Inderdaad Emie, ik was blij met het vroege vertrek en we zijn direct begonnen.
Haak en Pen zei…
Mooi soort zonnebloemen heb je, prachtig met die donkere harten.
Hopelijk doorstaan je nieuwe gasten de drukte, want het schijnt heftig te zijn..
Fijn weekend, Manon
Sjoerd zei…
En het is ieder jaar weer hetzelfde...
Vreselijk altijd, die drukte op zo'n wisseldag.
Marthy zei…
Zijn ze niet prachtig, Manon, ik ben er blij mee en ga veel zaad bewaren.
Marthy zei…
Wij vertrokken met de kinderen altijd op zondag omdat Mart zaterdags de nog de winkel had. Scheelde een stuk in de drukte.
Marthy zei…
Jammer genoeg zijn veel mensen daarom gebonden aan die zaterdag.
File rijden in de hitte, en proberen rustig te blijven..... Gelukkig hebben wij nog een week :-)
Marthy zei…
Ik hoop voor je dat het dan wat minder druk is, Alet. Alvast een fijne vakantie.
In de weer zei…
Wij hebben geen file gehad maar we zijn wel gestopt vóór Lyon. Daarna begon het. Vond het wel lekker zo'n tussenstop. We hebben tenslotte vakantie.
Marthy zei…
Groot gelijk, Toos, want bij Lyon en daarna Valence begint de ellende meestal. Waar ben je aanbeland?
Onliemie zei…
Gelukkig hebben wij met de Feeling geen last van een "wisseldag"! Wij wisselen gewoon wanneer we er zelf zin in hebben. :-)
Marthy zei…
Dat is inderdaad het nadeel van huisjes, de mensen zitten altijd vast aan die wisseldag die op zaterdag is, dus drukte op de weg.
In de weer zei…
Als het goed is heb je de vakantiekaart inmiddels gehad.
Marthy zei…
Ik weet nu waar jij je vakantie doorbracht, Toos. Reuze bedankt! Er is wat onderweg naar jou.