Doorgaan naar hoofdcontent

Modebeeld

Wij volgen de mode beslist niet op de voet maar op een gegeven moment heb je toch moeite met een broek met tè wijde pijpen. Twee wandelbroeken had ik hier waarvan de pijpen om je benen flodderden, die broeken verslijt je niet maar wegdoen is ook zonde. En dan hing er ook nog een dure Dockers broek van Mart in de kast. Prachtige broek, goed model maar de pijpen te wijd. Ik moet in een bui zijn voor zoiets maar gisteren had ik die. Even goed kijken hoe ik dat aan zou gaan pakken en dan de naaimachine op tafel. Zomen uittornen, pijpen afspelden, eigenlijk een fluitje van een cent. De wandelbroeken waren van die afrits gevallen dus ik kon alleen het onderste gedeelte nauwer maken. Niet te strak dus want anders kreeg ik een te groot verschil met de bovenpijp. Het heeft goed uitgepakt, we hebben er drie broeken bij naar het huidige modebeeld. Vanmorgen heb ik ze even een kort wasje laten draaien, dan voegt de stof zich naar de nieuwe naden en ze hangen nu naar volle tevredenheid weer in de kast.


Reacties

Anoniem zei…
Zo goed bezig geweest en heel herkenbaar van die wijde pijpen 'opeens' kan dat echt niet meer maar ja ze zitten nog zo lekker. Lies
Marthy zei…
En zo zonde om weg te doen, Lies.
Oei, de mijne (met wijde pijpen) zit inmiddels in de zak van Max ....
Marthy zei…
Pech gehad, bij mij ging er laatst ook een zak naar de Franse Max. Zal ook wel wat tussen gezeten hebben....
KnutzEls zei…
Comfort boven mode voor mij. Dus blijven mijn broeken te wijd, tot het weer inde mode komt. :-)
Marthy zei…
Nou Els, wat hier aan de lijn hangt is beslist nog comfortabel;-)Ik zou niet in een strake broek kunnen wandelen, zelfs een spijkerbroek vind ik vaak al niet lekker zitten.
Griemmank zei…
Dockers broeken...... Harry zweert erbij.
Knap dat vermaken en duurzaam natuurlijk :-)
Jeanne zei…
O jee, zo heb ik die wandelbroeken nog nooit bekeken. Dat model hoort bij wandelen, dacht ik. Dus niet. Moet ik ook aan 't versmallen van de pijpen? Daar denk ik nog even over.
Marthy zei…
Ja, die broeken zijn niet te verslijten, dan maar wat meer van deze tijd maken.
Marthy zei…
Nou Jeanne, dit zijn broeken van jaren geleden, erg wijd dus. Nu zijn ze iets smaller maar niet zo wapperig meer.
Goed van je Marthy. Dat zijn inderdaad van die klusjes waar je echt moed voor moet verzamelen.
Pippa's Hus zei…
Wat goed dat je dat gedaan hebt. Zo kunnen ze nog weer een rondje mee. XX Esther
Sjoerd zei…
Ik draag al mijn hele leven Levi's de 501 en 504... Ik zweer erbij.
Marthy zei…
Goede smaak, Sjoerd.
Marthy zei…
Zo denk ik er ook over, Esther.
Marthy zei…
Je weet nooit of het goed uitpakt, Jeanette maar ik was heel tevreden over het resultaat.
Onliemie zei…
Zo zie! Toch wel een "handige Mie" die Marthy! :-)
Marthy zei…
Haha, ik doe mijn best, Kris.
Annelies zei…
Ha ha, leuk verhaal! Ernest had ook van die flodderbroeken maar heeft ze maar aan z'n broer met iets dikkere benen gegeven!!!
Marthy zei…
Mart werkt veel te hard, die krijgt geen tijd om dikker te worden.