Doorgaan naar hoofdcontent

Knalroze varkentje

Hij werd geboren op 2 augustus 1972 en ik was blij dat hij zich aandiende. Ik was twee weken over tijd en had inmiddels twee hittegolven achter de rug. Ik had zoveel vocht in mijn voeten en enkels dat ik alleen nog maar op sloffen kon lopen en was de vraag in het dorp of de baby er nu nog niet was meer dan spuugzat. Daar was hij dan, onze zoon Bas, een knalroze varkentje, hij maakte veel herrie en was achteneenhalve pond zwaar. Gisteren waren wij aan de andere kant van de Rhône waar onze zoon met zijn gezin vakantie viert op een camping. Het gebied daar heet de Drôme Provencal en het was er bloedheet, om en nabij de veertig graden. Maar och, als je vakantie hebt, een zwembad en een rivier tot je beschikking is het allemaal wel om te doen. We zijn 's avonds opdedoft ergens gaan eten, Saar mocht haar feestjurk aan en Luuk zijn nieuwe bloes en oma maakte nog een paar foto's.




Reacties

Jeanne zei…
Nog gefeliciteerd met je jarige zoon! Ik kan zowat hetzelfde vertellen over de komst van de mijne, 14 dagen over tijd, zomerjurk moeten lenen, want ik had alleen maar winterzwangerschapskleren (in april)en die vragen........
Haak en Pen zei…
Wat een dierbare foto's ! Oma-trots...
Griemmank zei…
Het is in ieder geval allemaal héél erg goed gekomen en Saar ziet er uit om op te vreten in haar schitterende uitgaansjurk. Saar, you go, girl !!!
Marthy zei…
Haha, Jeanne, ik liet Mart op het laatst de boodschappen doen en bleef zelf binnen omdat ik niemand meer wilde zien en spreken.
Marthy zei…
Supertrots, Manon.
Marthy zei…
Hij is aardig opgedroogd!
In de weer zei…
Gefeliciteerd nog en compliment voor de prestatie pfff. Bij mij zijn ze alletwee te vroeg gekomen, onze dochter twee weken en onze zoon vier weken.
Fijn dat de familie nu even dichtbij is, genieten voor jullie !
Pippa's Hus zei…
Alsnog gefeliciteerd! XX Esther
Sjoerd zei…
Nog proficiat met jullie zoon, maar wat een geweldige foto van je kleindochter. Schitterend gewoon.
Nog van harte met de verjaardag van je zoon. En inderdaad: wat een geweldige foto van Saar!
Marthy zei…
Bij mij waren ze alle drie over tijd en zwaar maar heel gezond, dus geen klagen.
Marthy zei…
Dank je, Esther.
Marthy zei…
Wat is het toch leuk om een kleindochter te hebben, daar weet jij alles van, Sjoerd.
Marthy zei…
Het is me er eentje, Toos. Dat kan je aan die blik wel zien.
Emie zei…
Van harte met die leuke en handige zoon van jullie. En wat een heerlijk gezin heeft hij. Fijn dat je op zijn verjaardag erbij kon zijn en ik hoop dat je nog heel lang van hem mag genieten.
Marthy zei…
Dank je, Emie. Het is een leuk gezin en wat is hij er trots op, mijn zoon.
Elizabeth zei…
Van harte gefeliciteerd met je zoon!
Wat staat ze leuk op de foto... Mooi om ze als gezin te zien...
Marthy zei…
En dit gezin woont zo fijn in jouw ouderlijk huis.
Elizabeth zei…
Ja, en daarom vind het ook zo leuk om ze zo bij elkaar te zien.
Het is een heerlijke plek om te wonen en ik ben blij dat er weer geleefd wordt in het huis!
Echt genieten deze foto's. En het verhaal....gelukkig hoef je per kind maar 1x te bevallen. En daarna kan het op de verjaardagen net zo heet zijn, maar heb je er waarschijnlijk minder last van.
Marthy zei…
Zolang ik me kan herinneren was het ontzettend warm op zijn verjaardagen.
Onliemie zei…
Gelukkige verjaardag aan het "roze varkentje"! Wat een mooi gezinnetje! Heerlijk die kleinkinderen!
Marthy zei…
Trotse oma en moeder!
Jolanda zei…
He wat leuk, onze zoon is ook op 2 augustus geboren, wel wat jaartjes later in 1990. Op een bloedhete dag, hij heeft wekenlang alleen rompertjes aan gehad omdat het zo warm was!
Marthy zei…
Wat een leuk toeval Jolanda. In mijn herinnering is 2 augustus altijd heel warm geweest.