Doorgaan naar hoofdcontent

Moeiteloos

Het Nederlandse leven pakken we moeiteloos weer op. Mart heeft gisterochtend gefietst met zijn maatjes en gistermiddag hebben we voor de buien kwamen een rondje Bovenkerk gewandeld. Dit is een van de nieuwe perken, vlak naast onze uitrit. Heel mooi maar met die hoge grassen een beetje lastig om het verkeer te zien wat van links komt. Buurman Piet is al wat aan het knippen geweest, hij heeft er ook last van.

In de dubbele buurt lopen we langs deze boerentuin, altijd een lust om te zien. Overal dahlia's die voor lekker veel kleur zorgen.

Deze jonge zwaan stond midden op de weg toen we er aan kwamen lopen en bleef daar staan tot we vlakbij waren, toen kuierde hij uitdagend op zijn gemak naar de sloot en sprong erin. Net een dwarse puber!

Deze mensen hadden werkelijk van alles gezaaid voor dat mooie oude hekje, leuk.

En dit vond ik zo eigenwijs, die ene bloem nog volledig in zomertint terwijl de rest van de hortensia's hun herfstkleur al hebben aangenomen. Hij piepte er echt boven uit. De hortensia's staan er hier allemaal prachtig bij, het viel me echt op. Een heel verschil met die in ons dorpje in Frankrijk waar we veel struiken hebben staan. Na de hagelstorm in juni is het nooit meer goed gekomen met die bloemen. 
Volgend jaar weer een nieuwe kans.

Reacties

Hier zijn de hortensia's niet meer om aan te zien. We maken er jaarlijks tuiltjes van om op de najaarsmarkt te verkopen om de clubkas van ons koor te spekken, maar dat kon dit jaar gewoon niet doorgaan.
anja zei…
Nou ja, ik heb vanuit mijn woonkamer uitzicht op precies zo'n zelfde, eigenwijze Hortensia! Grappig gezicht vind ik het. En de tuinen die je in jullie buurt op de foto hebt gezet, mogen er wezen hoor!
Jij schrijft het en ik dacht het over de zwaan: net een puber.
Die bloemen langs dat hekje. Staat daar Cosmea tussen? Doet me aan het tuintje van de lagere school deken. Was zo'n beetje het enige wat opkwam. Met uitzondering van de waterkers.
Emie zei…
Boeren tuinen, oude begroeide hekjes, ik ben er dol op en zie het liever dan aangeharkte borders. Een beetje losjes is enorm charmant.
Pippa's Hus zei…
Ik geniet altijd zo van jullie in Frankrijk maar dit is ook mooi! Lang leve Dahlia's XX Esther
Sjoerd zei…
Ook in herfsttooi vin ik de hortensia nog een mooie plant. En wie weet was die zwaan wel een puber...
Marthy zei…
Die lange spriet met dat veerachtige blad is cosmea. Dat zaait en groeit heel makkelijk.
Marthy zei…
Voordat we uit Frankrijk vertrekken maak ik altijd een paar boeketten met hortensia's die ik laat indrogen. Daar was dit jaar geen sprake van.
In de weer zei…
Of het nu in Frankrijk is of in Nederland, in alletwee jullie ‘thuislanden’ weet jij wel leuke dingen te fotograferen. knap hoor !
Eigenwijze planten en dieren, leuk!
Bertiebo zei…
Een puberzwaan en vast ook een puberhortensia. Leuk!
Elizabeth zei…
En ook in Nederland heb jij oog voor het mooie! Ik vind het altijd heerlijk om zo'n onstuimige uitbarsting van planten en bloemen te zien. Leuk die frisse bloem in de hortensia, en ik ging meteen even kijken of dat bij ons ook zo was... en inderdaad... Maar wel precies op de plekken die wat minder zon hebben gekregen in de zomer. Een soort van nakomertjes...
Marthy zei…
Ja, die is goed, nakomertjes….
Schitterend die boerentuin daar langs het water!!!
Marthy zei…
Die tuin is in elk seizoen mooi, Alet. Ik sta er altijd met plezier naar te kijken en heb er in de loop van de jaren al heel wat foto's van genomen.