Doorgaan naar hoofdcontent

Aan de overkant

Wij waren van plan een kunstwerk te kopen maar om dat te zien  moesten we naar Hardinxveld-Giessendam en dat is aan de overkant van de Lek, in de Alblasserwaard. Je doet mij geen groter plezier om een ritje die kant op te laten maken. Zelfs om met de pont de Lek over te steken vind ik al leuk. En dan moet ik ook altijd even een fotootje maken vanaf de pont.

We zijn tot de koop over gegaan, later laat ik nog weleens zien wat het werd, en op de terugweg hebben we een route over Brandwijk genomen. Holland op z'n mooist daar.

De rest van de kippen maakten dat ze wegkwamen toen ik wat dichterbij kwam maar deze juffouw eigenwijs bleef onverstoorbaar zitten zitten.

Het is een wipwatermolen en hij wordt nog bewoond.

En de eitjes van de kippen waren te koop.

We hebben hier in het vroege voorjaar nog gefietst en toen zag het er toch wat anders uit. Nu beginnen de eerste herfstkleuren zich af te tekenen.

Reacties

Emie zei…
Een kunstwerk dat vijftig jaar huwelijk markeert, denk ik. Leuk, ben benieuwd.
KnutzEls zei…
Het is dan ook een absoluut moou stukje Nederland.
Sjoerd zei…
Daar krijg je in ieder geval nog rond scharrelende kippeneieren...
Bertiebo zei…
Hollandser kan bijna niet! En ik deel de gedachte van Emie.
Janny zei…
Mooi gebied, en pontjes zijn inderdaad altijd leuk!
In de weer zei…
Nou, benieuwd hoor !
Elizabeth zei…
Tjonge, je was in ons dorp! Ja, Brandwijk is prachtig... daar hadden we ook wel een boerderijtje willen kopen, maar ja... ze stonden niet te koop!
Lies zei…
't Lijkt wel vakantie daar...!
Lie(f)s.
Mooie tocht met een mooi doel!
Margriet zei…
Mooie dorpjes daar, we waren er afgelopen winter
In de herfst ook zeker prachtig! Wel benieuwd naar jullie kunstwerk :-)