Doorgaan naar hoofdcontent

Rondje Bovenkerk

Mart ging op de racefiets weg vanmorgen en ik vond dat ik dan maar eens een rondje Bovenkerk moest doen, dat hoort nu eenmaal bij mijn Stolwijkse leven, dan voel ik me weer helemaal thuis hier. Prachtig weer, de wilgen stonden vol in het licht aan de waterkant.

Het riet begint al wat te verdorren maar zo met het zonlicht er door heen schijnend vormt het nog een mooi plaatje.

Hij was zo dood als een pier, deze knotwilg maar helemaal bovenin had een logé zich geworteld in de kruin .

Hier was men bezig een boerderijdak opnieuw met riet te bedekken. Het was nodig, het ouwe riet was slecht. Weer een hele investering voor de boer, zo'n nieuw dak maar de boerderij is het waard, die is in nog hele goede staat.

Dit is toch prachtig, gewoon aan de rand van het dorp, in vijf minuten loop ik er heen.
Het valt me op dat de bomen nog zo vol in het blad zitten.

Ik weet niet welke plant dit is maar uitgebloeid met die donzige dotten is het prachtig.

Het grijs van de wilgen steekt mooi af tegen het groen, dat maakt de begroeing zo gevarieerd langs het water. Tevreden liep ik weer naar huis, er was niets veranderd in Bovenkerk, zo zie ik het graag.

Reacties

Bertiebo zei…
Heerlijk zo'n wandeling. En wat je zegt: prachtig!
Janny zei…
Ik denk koninginnekruid (Eupatorium), die hadden wij bij ons vorige huis ook. Prachtig weer, al die verschillende kleuren groen langs het water!
Marthy zei…
Ik denk dat je gelijk hebt Janny. Ik heb ze in de veredelde vorm op het begraafplaatsje staan bij het Franse huis en daar zitten de bloemen altijd vol met vlinders.
Elizabeth zei…
Weer op Nederlandse bodem... Ik moest ff bijlezen en ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet wist dat Bretagne zò mooi is!
Emie zei…
Nog totaal niet herfstig om te zien. Een heerlijke thuiskomwandeling. En nog een mooie Stolwijkse kopfoto ook!
miekequilt zei…
Wat heerlijk dat je eropuit kon. En wij mochten weer lekker mee.
Sjoerd zei…
Ik weet niet waarom ze rieten daken gebruiken, dat is toch niet meer van deze tijd. Ik had er allang een pannendak op gelegd.
Je bent weer thuis, dat is duidelijk!
Lida zei…
Zo mooi. Wat een prachtige omgeving!
Marthy zei…
Ik ben blij dat niet iedereen er zo over denkt.
Margriet zei…
Heel anders dan in Frankrijk, maar ook mooi de omgeving van Stolwijk!
Edward McDunn zei…
Rieten daken vind ik mooi, rietdekkers zijn vaklui hoor.
willy zei…
terug in Nederlans Marthy..


het valt me op dat de natuur nog erg groen is

de regen, maar vooral de mooie dagen in september halen het nog op de herfstkleuren


prettige dag
Marlou zei…
Wat heerlijk... zo oer-Hollandsch!
Het is daar ook prachtig Marthy!