Doorgaan naar hoofdcontent

Fietsend naar Pont l'Abbé

We fietsten over een groene route van even onder Quimper naar Pont L'Abbé. Wat onmiddelijk opviel toen we het stadje in kwamen waren de levensgrote muurschilderingen van mensen in klederdracht. Er waren echtparen afgebeeld maar ook vrouwen samen of alleen, allemaal in die mooie Bretonse kleding.

Ik heb deze vakantie weer een aantal prachtige winkelpanden gefotografeerd die ik nog weleens laat zien maar dit juweeltje mocht vandaag op mijn blog, hij kleurde zo mooi bij de vorige foto.😉

De haven voor pleziervaartuigen met zijn 'bewoonde' brug Pont L'Abbé waar het stadje zijn naam aan ontleent.

Je zou denken dat deze plaats aan de kust ligt maar niets is minder waar, het ligt aan een rivier die noordelijk ontspringt en 135 km lang is. 

Door zijn plek aan de rivier was het ooit een belangrijke handelsstad en dat is wel te zien aan de prachtige reders-en koopmanshuizen.

Nog zo'n mooie muurschildering. Jammer van de verweerde muur erachter maar deze twee vrouwen mochten toch op de foto.

Het kasteel van de Barons du Ponts heeft geen kasteelheren meer binnen zijn poorten, het huisvest tegenwoordig een museum en het gemeentehuis.

Op de terugweg kon ik nog een foto maken van deze typisch Bretonse molen.

Dit was echt een 'groene' route. Lekker gefietst!

Reacties

Bertiebo zei…
Prachtige foto's. Ik vind die verweerde muur juist mooi. Maar hoe dan ook: volgens mij hebben jullie een top-vakantie!
Edward McDunn zei…
Schitterend om te zien hoor, vooral die muurschilderingen zijn fantastisch.
Het is wel heel mooi daar. Grappig die grote klederdracht-muurwerken.
Sjoerd zei…
Schitterend die molen, doet me meteen aan don quijote denken.
miekequilt zei…
O wat is Bretagne toch mooi. Ik geniet zo van je foto's en verhalen.
Janny zei…
Erg leuk, die muurschilderingen en je andere foto’s zijn ook mooi
Margriet zei…
Mooie muurschilderingen! Prachtig die oude handelshuizen. Jullie genieten zichtbaar.......
Bijzondere muurschilderingen en wat een pracht is de rest!!
Marthy zei…
Dit was een super week, Bettie.
Annelies zei…
Mooi die wandschilderingen hè! Die van jou heb ik destijds niet gezien. Ben je ook nog dat blauw geschilderde ‘kantige’ kleedje tegen gekomen op de zijkant van een huis?
Marthy zei…
Nee, dat kleedje heb ik niet gezien, nog wel veel anderen. Beelschoon zijn ze.
In de weer zei…
Wat een geweldige week en wat een indrukken hebben jullie opgedaan.
Een week om thuis zeker nog lang van na te genieten.