Doorgaan naar hoofdcontent

Typisch Frans

Ik beloofde verleden week nog wat mooie Franse winkelpanden te laten zien, de foto's nam ik in het Bretonse Dourdenez, dat plaatsje met die mooi gekleurde gevels aan de haven.

Blijkbaar houden ze hier wel van kleur, kijk maar eens naar dit rijtje, schitterende winkelpanden met daarboven die mooie luiken.

De meeste panden zitten strak in de lak, het lijkt wel of de schilder net langs is geweest, van verwaarlozing is hier geen sprake.

Prachtige straatjes, vol met dit soort panden. Vaak waren het galeries of winkels van kunstenaars.

Hier was de schilder nog bezig, het onderste deel van het pand is al klaar maar dat het mooi gaat worden is al zien.

Wel geen winkelpand maar te leuk om over te slaan. De kleur alleen al, heerlijk.

En dit huis mocht ook nog mee en dat is om die gordijntjes. Je ziet heel veel verscillende soorten van die kleine gordijntjes in Frankrijk, vaak opgehangen met een roede. Dit is geen kant hoor, gewoon synthetisch materiaal en en zijn er ook wel van dun katoen, alles nog volop te koop. Zelf hoef ik ze niet maar ik moet er altijd even naar kijken omdat ik ze zo lekker Frans vind.

Reacties

In de weer zei…
Jaaaa, hartstikke leuk Marthy , ik mag zo’n soort tafereeltjes ook gráág fotograferen.
miekequilt zei…
Leuke foto’s. Misschien moeten we ook maar eens een weekje die kant op.
Bertiebo zei…
Hahaha, om die gordijntjes. Ja, dat snap ik.
Edward McDunn zei…
Wat ontzettend leuk die kleine winkeltjes, ik ben er gek op.
fotoblog zei…
mooie kleuren in deze fraaie reeks Marthy

hier bij ons zie je zulke winkeltjes eerder zelden

prettige dag
Marthy zei…
Helaas in Nederland ook.
Sjoerd zei…
Hier in Heerlen zijn de voorgevels terug in de oude staat aan het brengen in het centrum van de stad. Dat geeft meteen een veel gezelligere aanblik.
Prachtig, je blijft foto's maken lijkt mij, als je daar bent.
Emie zei…
Wat een schitterende winkelpuien, zo zien we ze graag!
Marthy zei…
Hulde aan Heerlen.
Mooi die kleuren en ja die gordijntjes zijn echt typisch Frans!
Margriet zei…
Mooi die goed onderhouden winkelpandjes. Die blauwe kleur vind ik ook echt zo Frans, of misschien hoort die juist bij de kust.....