Doorgaan naar hoofdcontent

Foto7weekse

Komen we afgelopen dinsdag net terug van boodschappen doen in de STAD, ruim een half uur rijden lees ik thuisgekomen de tweede foto opdracht: STADS! Je krijgt een paar dagen om je foto in te zenden maar weer terug gaan naar Privas  voor een foto vind ik te gek voor woorden. We komen er maar eens in de tien dagen dus voorlopig heb ik daar niets te zoeken. Maar ja, wat dan. Ik kan natuurlijk een beurt over slaan, niets aan de hand maar dat is mijn eer te na. Ik moet mijn creativiteit aanboren, haha. Dat zal niet meevallen in een gehucht met huizen die er beslist niet stads uitzien en dat gehucht ligt ook nog eens in een stille vallei. La France profonde noemen wij dat hier. Natuur en stilte, daar hebben wij hopen van maar 'stads', dat is hier niet te vinden.

Ik heb er een paar dagen over lopen dubben totdat ik speurend door ons dorp op een idee kwam. Tuiles, de typische Franse dakpannen, daar ligt zuidelijk Frankrijk vol mee, of dat nu in een dorp is of in een stad.

Dus heb ik een foto genomen van de tuiles van ons eigen dak en die ingezonden met de opmerking: Stads....of toch niet?

Deze foto die ik maakte toen ik door het dorp liep past er qua sfeer en kleur wel bij. En dat was het weer voor vandaag. Gezellige Pinksterdagen!

Reacties

miekequilt zei…
Die onderste foto vind ik prachtig. En de bovenste past zeker ook bij het thema.
Sjoerd zei…
Stads in de Ardèche, moet toch zeker kunnen...
Ger zei…
Tja,wat is de definitie van stads,
van Dale: betekenis ‘stads’: zoals in,met de gewoonten van de stad.
Dat soort dakpannen liggen in heel veel steden op de daken en ook in het kleinste gehucht.
Kan me trouwens niet voorstellen dat jij geen foto van stadsgezicht,stadspoort of stadsbus etc. in je archief hebt liggen.

Fijne Pinksterdagen met zon gewenst ook voor jullie

Marthy zei…
Ik heb echt schitterende stadsfoto's in mijn archief, ook nog uit verschillende werelddelen. Maar het moet een verse foto zijn, anders is er niets aan en leer je ook niet om iets van een opdracht te maken.
De kunst van fotograferen is ook om iets te maken met wat je hebt. Goed gelukt hoor!
Bertiebo zei…
Allebei mooi en sfeervol
Janny zei…
Dat zal je nu altijd zien, toch creatief opgelost.
KnutzEls zei…
Stil stads, maar stads is zeker
In de weer zei…
Inderdaad Marthy, mooie bij elkaar passende foto’s.
Wat zul jij blij zijn met je nieuwe toestel.
Emie zei…
Hartstikke mooi en hartstikke stads!
Het lijkt een close-up uit een 'daken-foto'. Die maak ik graag als ik ergens ben.
Mooie sfeervolle foto's Marthy!