Doorgaan naar hoofdcontent

Courage


 De vierde zondag van de maand, dan is het brocante markt in La Voulte en daar had ik echt veel zin in. Even niet bezig zijn met de internet problemen die nog steeds niet opgelost zijn. Lekker slenteren over een leuke markt, heerlijk weer, daar knapt een mens van op.

Ik zag weer allerlei leuke dingen, wat bijvoorbeeld te denken van deze babyweegschaal. In zo'n soort geval werden mijn kinderen op het consultatiebureau ook gewogen maar dan was de bovenkant een gladde, koude rvs schaal. Dit is toch veel vriendelijker, zo'n mooie rieten mand.

Terwijl ik die prachtige mand sta te bewonderen en een fotootje maak ontstaat er achter mijn rug een discussie. Een jong stel, zij met een klein buikje met een beschermende hand erop, zwanger dus. Hij vind de kinderwagen die iets achter de weegschaal staat wel iets voor hun aanstaande kind. Zij probeert hem geduldig uit te leggen dat het een poppenwagen is, niet geschikt voor een baby.

De aanstaande vader snapt er niet veel van,  dacht een goed voorstel te doen. Zij knipoogde naar mij, ik gaf hem een schouderklopje en wenste hem courage (sterkte).

Reacties

O zo'n brocante markt! Wat een prachtige dingen. Ik zie ook nog een mooi schaaltje staan!
Emie zei…
Wat een lief verhaal. De aanstaande vader draait over een tijdje zijn hand niet meer om bij het verschonen van zijn kind en denkt dan aan zijn onnozelheid terug.
Marthy zei…
Er waren weer zoveel leuke dingen te koop, jammer dat ik niet nog een huis heb om in te richten.
Bertiebo zei…
Nog veel te leren, die man.
Sjoerd zei…
Ik denk dat het verhaal van die jongen heel herkenbaar is. Dat zal snel overgaan na de geboorte...
miekequilt zei…
Wat heerlijk dat je weer op die markt was. Heb je echt helemaal niks gekocht?
Marthy zei…
Haha, die Mieke.
Nog even geduld.
Marthy zei…
Over een maand of acht is het een handige papa.
Annelies zei…
Heel goed, Marthy! Even helemaal weg van dat frustrerende internet gebeuren. Genieten van alle leuke dingen daar op de markt en de gezellige sfeer. Vandaag zit je waarschijnlijk weer aan de telefoon met Nordnet. Courage!
Wat heerlijk dat je daar rond kon lopen. Ik hoop dat dat ook hier weer gauw gaat gebeuren, zulke evenementen.
Anoniem zei…
Hier had ik al een bericht achtergelaten, helaas niet geplaatst. Opnieuw: De aanstaande vader zag zijn dochter al met die poppenwagen lopen. Wishful thinking! Groet, Tineke
Marthy zei…
Sorry Tineke. Je eerste reactie is niet doorgekomen, waarom weet ik ook niet. Ik heb op dit moment geen internet En wat ik op kan vangen met mijn smartphone is bedroevend weinig.