Doorgaan naar hoofdcontent

Nog even Largentière

Ik laat jullie nog wat plaatjes zien van het stadje Largentière wat we afgelopen zondag bezochten. Als je van mooie oude straatjes en van fotograferen houdt kan je hier je hart ophalen.

Overal waren kleine doorgangen tussen de huizen, vaak met een stenen trap. Dit vond ik wel een bijzondere met die rode deur en muur.

Dit soort leuningen met een krul aan het uiteinde zie je nog volop in Frankrijk, de paal eronder maakte het bijzonder.

Het oude deurbeslag wordt hier nog volop in ere gehouden.

Ik zei het al, niet ieder pand is hier opgeknapt maar dat geeft het stadje zijn Franse charme.

Hier nog een foto van de kerk met zijn prachtige toren, gebouwd in de eerste helft van de 13e eeuw. De  kerk heeft een bijzondere naam, Notre-Dame-des-Pommiers (O.L.V. ten Boomgaard). Wat klinkt dat leuk hè.

Er stonden veel mooie grote huizen rond het dorp. In dit pand zit echt veel ruimte, daar zou je zo een leuk hotel van kunnen maken. 

En dan is er boven het stadje ook nog een kasteel waar een ander leuk plaatsje bij ligt. Dat wordt een volgend tripje.
 

Reacties

Emie zei…
Prachtig hoor al die authentieke bouwsels. Geen schreeuwerige reclames en nieuwbouw. Houwen zo!
miekequilt zei…
Heerlijk om rond te slenteren. Bedankt dat we mee mochten.
Sjoerd zei…
Daar zou mijn toestel ook overuren maken. Mooi om te zien.
Bertiebo zei…
Wat een geweldig leuke serie, vooral de eerste foto's tot de kerk. Niet dat de andere foto's niet mooi zijn hoor, maar ik vind juist die details zo leuk!
Anoniem zei…
Hangt er nou een fietsje aanx de muur op de eerste foto ?
Wat had ik zin om echt daar met je te dwalen en van klikkerdeklik te doen!!
Marthy zei…
Ja! Het was daar een rommelhoekje en er hing een fietsje aan de muur. Als je op de foto klikt (of twee keer) kan je het wat beter zien.
Marthy zei…
Ik heb daar flink lopen klikken Jeanne. Niet alle foto's kwamen door de ballotagecommissie dus ik zal er nog een keer heen moeten.
Marleen zei…
Heel fotogeniek Marthy!
Coby zei…
Ik heb er weer zo’n zin in om naar Frankrijk te gaan en zeker als ik die mooie foto’s zie
KnutzEls zei…
Zo mooi. Laat ons maar fijn meegenieten.
Prachtig, typisch, Zuid-Frans dorpje!!!
Margriet zei…
Heerlijk, de sfeer die de foto's uitademen!
Anoniem zei…
Prachtig die foto's, hopelijk mogen wij over een paar weken ook weer heen on van de Franse sfeer en landschap te mogen genieten. groetjes van Janet
Marietje zei…
Dank je wel dat ik weer mocht meegenieten. Ooit ga ik weer terug naar largentiere , het blijft mooi.