Doorgaan naar hoofdcontent

Polder Bilwijk

Vanmorgen een stukje de polder in gefietst tot halverwege Bilwijk. Fototoestel mee en kijken of er nog wat te knippen valt. In deze oude knotwilg groeide een roos, een prachtig gezicht maar waar die roos nu vandaan komt is me een raadsel. Het zal wel een wilde roos zijn maar dat wil nog niet zeggen dat een roos is die in het wild voorkomt.

Helemaal in de verte zie ik een vogel op een paal zitten,  een grutto.

Ik wil zijn snavel zien en die zwarte schuur niet op de achtergrond hebben dus ik ga aan de rechter kant van het hek staan zodat ik uit een andere hoek kan fotograferen. Zo, nu heb ik hem mooi op de foto.

Mooie bloemen en grassen aan de waterkant, de gele lis staat volop in bloei.

Een fuut komt net uit het water naar boven, de waterdruppels liggen nog op zijn verenpak.

Langs het water de gele lis, op het water de gele plomp.

Waar dan ook nog even een meerkoet tussen komt zwemmen.

Ik fiets weer terug en net voor de bebouwde kom bij de waterzuivering is al jarenlang een ooievaarsnest, eens kijken hoe het met de bewoning is.

Mooi, een van de ouders met een jonge vogel. Jonge ooievaars slaan na twee maanden voor het eerst hun vleugels uit. Ik had de indruk dat er maar een jong in het nest zat.

 

Reacties

Emie zei…
Zo, dat was weer een mooi rondje in de polder en het levert fantastische foto's op.
Mooie oogst Marthy!!
Die hele oude knotwilgen zijn zo fotogeniek!!
Sjoerd zei…
Een mooi fotorondje, dat is zeker.
In de weer zei…
Oh Marthy, alles is mooi hoor, maar de foto die je nam van de zijkant van de grutto is subliem.
Weer prachtig geknipt Marthy!
Janny zei…
Prachtig die 2e foto van de grutto, wat fijn dat hij bleef zitten!
Elizabeth zei…
Mooie foto's. Je hebt er echt oog voor!
Margriet zei…
Mooi rondje hoor!