Doorgaan naar hoofdcontent

Snuffelen

Niets leuker dan lekker lopen snuffelen op een brocante markt waar ze altijd een goed aanbod hebben. Iedere keer wordt ik weer  verrast door de diversiteit van dat aanbod. 
Deze bak met houten tollen,  zo leuk, ik kocht er eentje. Ik ga eens kijken of ik dat nog kan. Ik vertelde de jonge vrouw achter de kraam dat ik het vroeger echt goed kon. Een dun touwtje om de tol wikkelen en dan met een bepaalde slag laag weggooien.

Op een oude rieten stoel een stel poppen, nu maar hopen dat ze bij een lieve poppenmoeder terech komen.

Toen ik thuis beter naar deze foto keek schoot me opeens te binnen dat ik nog een knopje nodig had voor een nachtkastje wat in Stolwijk staat. Stom, in dit kistje had ik beslist iets van mijn gading kunnen vinden. 

Reacties

Emie zei…
Dat je nóg een keer naar deze markt moet om een knopje te kopen is toch een prachtig excuus!
miekequilt zei…
Wat een leuke tollen. Jammer dat er geen touwtje bij zat, had je mooi je kunsten kunnen vertonen.
In de weer zei…
Wat was dat tollen toch altijd leuk om te doen !
Sjoerd zei…
Tollen heb ik ook nog gedaan, een stukje van onze woning lag een pas aangelegde doodlopende weg. Mooi glad...
Marlou zei…
Heerlijk snuffelen op brocante-markten.
Ik ben er ook gek op!
Elizabeth zei…
Als ik daar gelopen had, was ik zeker met tassen vol naar huis gegaan...
Bertiebo zei…
Ik heb een paar verzamelingen. Een ervan: tollen! Kleintjes hoor, geen bromtollen. Ze zitten in een glazen accubak en ik vind ze prachtig.
Margriet zei…
Leuk dat gesnuffel op zo'n markt. Er zit altijd wel iets tussen. Die tollen, ik kon dat helemaal niet vroeger, mijn moeder wel, die gooide hem omhoog, ving hem op en tolde weer verder.Ik vond dat ze knap!
Marthy zei…
Wij liepen ook met twee tassen vol de markt af en wat ik er mee gedaan heb zie je vandaag op mijn blog.
Marleen zei…
Zo leuk dat je echt van alles kunt vinden op zo’n markt.
Echt zo'n leuk grabbel- bakje op de laatste foto :-)
Elizabeth zei…
Haha, en ik vind het een leuke actie van je!