Doorgaan naar hoofdcontent

Een bloeiende border

Mijn border staat er prachtig bij, veel is al in bloei.
Juffertje in het groen, ooit eens gezaaid in de moestuin kwam vroeg in het voorjaar weer veelvuldig op daar. Voorzichtig een heel stel piepkleine plantjes een terras hoger verhuisd naar de border en mijn moeite werd beloond. De meestevan die plantjes  hebben het overleefd en staan nu in bloei.


Korenbloemen, ik heb ze al jaren in de border. Ze verplaatsen zich heel makkelijk, duiken overal op. Is de fut er uit dan knip ik ze af en komen ze gewoon weer.

Een van de vele geranium soorten die ik heb staan. Deze bloeien overdadig, worden hoog en vallen dan een beetje om maar dat vind ik wel leuk staan.

Ik had toch meer alliums dan ik dacht. Wat staan die toch altijd mooi tussen de andere planten.



Ik kocht er drie en ze zitten vol met knoppen.

Voor een spotprijsje, bij de Lidl. Dat is de enige winkel waar je voor een leuke prijs weleens planten kan kopen. In de tuincentra in Frankrijk zijn de prijzen zo belachelijk hoog dat ik er zelden wat koop. Wat dit betreft zijn we in Nederland verschrikkelijk verwend, prachtige kwaliteit planten, veel keus en nette prijzen.

Reacties

schrijfsels zei…
Mooi, die kleurenpracht. Ben benieuwd hoe mijn border thuis eruit ziet : alliums heb ik dit jaar voor het eerst, overal verschillende soorten salvia's, lavendel, en dan niet 'netjes' maar lekker overal verspreid.
Bertiebo zei…
Nu word ik nieuwsgierig naar hoe de totale border er uit ziet
miekequilt zei…
Wat ziet het er mooi uit, Marthy. Jullie werk wordt beloond hoor.
Emie zei…
Mooi al die paarse en blauwe varianten in de border. Wij waren vorige week toevallig ook bij de Lidl en kochten heel veel groenten en fruit. Ook daarin is het een top- zaak.
KnutzEls zei…
De alliums doen het bij .ij prima, maar dat Juffertje wil hier niet groeien.
Janny zei…
Wat zijn die toch leuk, juffertjes in 't groen! En ook alliums vind ik geweldig, het ziet er heel mooi uit zo bij elkaar.
Marthy zei…
Wij gaan voornamelijk voor groenten en fruit naar de Lidl, betere kwaliteit dan de Grote SuperU.
Mooie borderplanten laat je zien. Ik heb 4 Alliumbloemen op de vaas, man kwam ermee thuis van de volkstuin, gekregen van een mede-tuinierder.
Mijn twee favorieten: korenbloem en Juffertjes in het groen!!
Sjoerd zei…
Ik vind die allium's ook prachtig
willy zei…
een heerlijk en kleurrijk logje Marthy

vooral die allium's zijn bijzonder decoratief

korenbloemen waren er tot voor kort weinig te zien ( tenzij ze aangeplant werden)

maar vorig jaar waren ze wel talrijk, net zoals de klaprozen..

prettig weekend
Margriet zei…
Het lijken wel foto's uit mijn tuin, heb dezelfde planten staan. Bij jou zijn ze wel wat verder want mijn juffertjes bloeien nog niet. De korenbloemen zijn ten prooi gevallen aan de naaktslakken . Gisterenavond waren we even op onze volkstuin en zag ik dat ze echt bomvol slakken zaten. Heb ze afgeknipt en de slakken doorgeknipt☻
Marthy zei…
Ik zie jou daar al zitten met een schaar in de hand.....brrr.
Wij hebben weleens last van engerlingen en Mart knipt ze ook door.
Mooi al dat paars! ik heb ook veel paars achter staan. De korenbloem moet ik onthouden, die is prachtig en heb ik nog niet ;-)
Marthy zei…
Ik heb ook nog een andere kleur gehad, heel mooi maar die ben ik geloof ik kwijt.
Ziet er prachtig uit Marthy. Ja, de prijzen hier erg hoog.
Gelukkig wonen wij vlakbij België waar de prijzen ook veel voordeliger zijn :-)
Onliemie zei…
Wat is jouw tuin mooi. En die potten op de trap, echt helemaal op zijn "Frans". Prachtig.