Doorgaan naar hoofdcontent

Joueuse

Buiten een avond met regen, binnen keken we een film op Netflix, een Franse.
Hoofdrolspeelster Hélène woont met man en dochter op het eiland Corsica. Er moet hard gewerkt worden voor de centen, ze is schoonmaakster in een hotel en klust nog wat bij als werkster bij een dokter. Ze ziet in het hotel een Amerikaans stel schaken en later ziet ze ook in het huis van de dokter een schaakspel liggen. Ze raakt gefascineerd door het spel en koopt voor haar man een elektronisch schaapspel. Hij ziet er het nut niet van in maar zij leert zichzelf de basis regels en vraagt uiteindelijk de dokter  of hij haar wil helpen. Die staat niet te juichen, Hélène is tenslotte maar een eenvoudig vrouw.
Je ziet in de loop van de film Hélène opbloeien, een stuk zekerder worden.
Mooie film met een prachtige rol van Sandrine Bonnaire.

Reacties

KnutzEls zei…
Hij stond al op mn lijst. Jouw recensie gaf het edn extra zetje. Binnenkort kijken we. Bedankt.
Lijkt mij een prachtige film, gaat op de kijklijst.
miekequilt zei…
Leuk, een Franse film op Netflix. Staat nu op mijn lijstje.
Emie zei…
Op mijn lijstje, al zie ik hier nog niet zo snel regenachtige dagen of avonden aankomen.
Sjoerd zei…
Niks voor mij denk ik zo...
KnutzEls zei…
Absoluut mooie film, bedankt voor de tip.
willy zei…
bedankt voor de tip Marthy