Doorgaan naar hoofdcontent

Wandelingetje

Het was maar een klein wandelingetje wat we zondag maakten vanuit Vernoux en Vivarais. Ik heb een nieuwe app op mijn telefoon staan, 'Rando Monts d'Ardèche' en daarop kan ik uit 356 wandelingen kiezen. En dan kan ik ook nog de duur, moeilijkheidsgraad en een thema uitzoeken.

Na en nog veel problemen met het reumalijf was het mijn eerste wandeling in maanden die ik ging lopen en hij moest kort zijn en weinig of geen hoogteverschil hebben en dat laatste is niet makkelijk hier want in de Ardèche stijgt en daalt alles. Het werd een wandeling van vijf kwartier, voorheen ging ik daar de deur bijna niet voor uit maar nu ben ik er al blij mee als dat lukt. En het ging goed.

Het was ook geen bijzondere wandeling want ik had niet veel keus. Een stukje bos en wat velden met af en toe een huis. Maar als je zo lang niet echt gewandeld hebt geniet je van alles en zeker van zo'n moestuin. Daar stonden we met zijn vieren geïnteresseerd naar te kijken. Onze vrienden moestuinieren sinds dit jaar ook en als je dat doet gluur je graag bij de buren wat die in hun tuintje hebben staan.

Door de vele regen die hier gevallen is staat de natuur er nog prachtig bij met overal nog veel bloeiende planten. Ik kon er niet achter komen wat dit voor moois is maar er is vast wel een kenner onder jullie die me dat gaat vertellen. Een klik op de foto's en ze worden groter.

Hiervan zou je zeggen dat het bloeiende heide is maar het was bloeiende tijm wat heerlijk ruikt als je er door heen gaat stappen.

De eigenaar van dit perceel wat bij een schitteren groot huis hoorde had hier een paar prachtige bomen aangeplant. Het huis kon ik niet goed op de foto krijgen, het lag verstopt achter hagen maar de bomen waren een foto waard.

Teruglopend naar Vernoux zagen we deze muurschildering. In feite was het niet op de muur geschilderd maar op een groot paneel wat net voor de muur stond. Goed opgelost want van een muur van honderden jaren oud moet je natuurlijk afblijven.

Reacties

Ton zei…
Hoi Marthy, Groententuinen zijn altijd leuk om te zien. Van sommigen zou je zelfs jaloers worden. De wilde plant zou Clinopodium vulgare kunnen zijn. Borstelkrans in het Nederlands. Wild basil in het Engels. Met groetenTon
miekequilt zei…
Die app ga je vast vaak gebruiken. Heerlijk dat je er weer op uit kon. Hopelijk volgen er nog meer wandelingen.
Emie zei…
Fijn dat je weer aan de wandel bent, ik weet hoe je het gemist hebt. Moestuinen zijn altijd inspiratie bronnen of gewoon cadeautjes voor het oog!
Marthy zei…
De volgende staat al in de planning, Mieke.
Marthy zei…
Ik heb eens gekeken en volgens mij heb je helemaal gelijk met die borstelkrans. Goed van jou, bedankt Ton. Ik had het nog nooit gezien of niet eerder opgemerkt, dat kan ook.
Marthy zei…
Zeker met een vogelverschrikker er in, Emie.
KnutzEls zei…
Dat is dan een mooie opsteker na een tijdje niet wandelen. Hopelijk gaat het steeds beter. In ieder geval viel er veel te genieten.
Oh wat fijn voor je!!!!
Sjoerd zei…
Rustig aan beginnen.... en genieten van alles wat wel kan.
Annelies zei…
Misschien dan wel geen lange wandeling maar wel een hele gezellige! Je hebt die kopfoto mooi scherp gekregen. De volgende keer bellen we gewoon aan bij dat huis en vragen we of we ook van dichtbij nog een foto mogen maken!!
Marthy zei…
Ik stuur jou voorop hoor!
anja zei…
Weer heerlijk om met je te mogen "mee wandelen" aan de hand van je foto's. Haha, 5 kwartier een wandelingeTJE, natuurlijk, voor wat jij gewend was wel. Hopelijk gaat het steeds beter met je!
In de weer zei…
Fijn dat het wandelen weer gaat en meteen weer een mooie serie foto’s van dat wat er onderweg allemaal te zien was. Als je er oog voor hebt zie je altijd wat moois ( of wat lelijks ).
Maar ook dat heeft weer zijn charme !
Janny zei…
Wat fijn dat je weer kan wandelen, al is het nog niet lang, hopelijk gaat het steeds beter.
Bertiebo zei…
Vijf kwartier is een heeeeeel goed begin lijkt me. Wat zal je het gemist hebben!
Marthy zei…
Je moest eens weten hoe, Bettie .
Margriet zei…
Ik heb een app op mijn telefoon[ Obsidentify] en die geeft borstelkrans aan. Fijn dat je weer kon gaan wandelen........
In Oostenrijk liggen de moestuintjes er over het algemeen keurig bij, mooi om te zien