Doorgaan naar hoofdcontent

County Kerry

Ons B & B adres was de afgelopen twee nachten in Killarny, een stad bij het gelijknamige Nationale Park. Het park meet 60 vierkante kilometer en bestaat voor een derde uit wateroppervlak.

In het natuurreservaat ligt het landgoed Muckross House wat we gingen bezoeken. Wij hadden de auto op een onofficiëel parkeerplaatsje gezet waar nog meer auto's parkeerden en liepen het reusachtige park binnen wat tot het landgoed behoort. Dat bleek een goede keus te zijn want we zagen al gauw tussen de bomen een oud kerkgebouw liggen en liepen er naar toe om het beter te bekijken.


Het bleek Muckross Abbey te zijn, een goed bewaard Franciscanenklooster wat in de 15e eeuw door ene Donald Mac Carthey gesticht werd. De machtige kerktoren is nog volledig intact maar de daken van het gebouw zijn al lang geleden ingestort.

Prachtig is het, vol bewondering liepen wij rond om alles goed te bekijken.

Wat kan eenvoud toch mooi zijn.

We hadden een wandelroute door het bos genomen en kregen mooi zicht op het Muckross Lake. De tuinen zijn beroemd om hun rododendrons en de statige oude bomen.

En dit is dan Muckross House. Het is in 1843 gebouwd en huisden voorname lieden in de pronkvertrekken en de minder bevoorrechte bedienden in de kelder.
Mooi maar ik vond de Abbey vele malen mooier.

De tuinen rond het huis zijn prachtig en piekfijn onderhouden.
Daar heb ik echt lopen genieten.

Op de achtergrond oude kassen waarvan diverse ruiten kapot waren maar een paar werkmannen stonden het te bekijken dus dat zal wel gerepareerd worden.

Deze schoonheid was nog helemaal intact maar helaas dicht, ik had er graag een kijkje in genomen.

Na Muckross House reden we nog een stukje verder op de prachtige route op het Kerry schiereiland. Dit gezicht op drie meren wordt het Ladie's Vieuw genoemd. Vanwege het heel bijzondere panorama kwamen de hofdames van koningin Victoria naar dit uitzichtpunt.


In een stadje waar we even koffie dronken voordat we teruggingen nam ik nog een paar bijzonder kleurige huizen op de foto. Deze vond ik erg mooi.

Maar de buren hadden het ook leuk gedaan.

Reacties

Jolande zei…
Wat prachtig weer. Ik geniet mee.
In de weer zei…
Prachtig Marthy wat je allemaal weer hebt gefotografeerd.
Je kunt wel aan de gang blijven denk ik.
Sjoerd zei…
Schitterend die huizen weer. Die abbey was hier volgens mij al lang gesloopt...
Emie zei…
Wow, die tuinen, die kassen! Dat landschap en de fel gekleurde panden! Wat een orachtreis zijn jullie aan het maken.
Janny zei…
Prachtige foto's weer en die huizen, zo lekker fel van kleur, dat zou hier nooit door de welstand komen.
Lies zei…
De ruines, de tuinen, *p*r*a*c*h*t*i*g*!
Lie(f)s.
Judy zei…
Ik ben dol op ruïnes, prachtig!
Margriet zei…
Mooi die ruine! Mooie tuin erbij ook, heb je wat zaden in je zak gestopt?☺ Die kleurtjes van de panden maken de boel een stuk vrolijker!