Doorgaan naar hoofdcontent

Het heilige geloof

Ik geloof nog steeds in Sinterklaas dus zijn verjaardag wordt hier uitgebreid gevierd. We beginnen natuurlijk met koffie en wat lekkers en dat gaat erin als koek.

Hier een deel van de cadeautjes, het is altijd voor elk wat wils. Veel gedichten er bij waar vaak hard om gelachen wordt want een plagerijtje is deze famile niet vreemd.

En dan sluiten we af met een grote pan erwtensoep. De pan was al voor de helft leeg voordat ik eraan dacht om een foto te maken. Veel complimenten over de soep, ik geloof dat zoon Bas wel vier opgeschept heeft.

Nog even dit: Voordat we aan het uitpakken van de cadeaus begonnen kwam het gesprek op het assortiment van onze plaatselijke supermarkt die kort geleden van Coop naar Plus ging en daarmee helemaal vernieuwd werd. Zoon Bas, een echte hobbykok ergerde zich aan het feit dat er nog steeds geen dikke spaghetti te krijgen was, ook niet in de andere supermarkt die ons dorp rijk is. Hij gebruikt die spaghetti soort in bepaalde pasta gerechten. Ook voor mij was dit een ergernis en ik had uiteindelijk via internet een doos met tien pakken bucatini besteld. Probleem opgelost! Omdat de wensen van Bas en Chris erg bescheiden waren dit jaar heb ik op het laatste moment voor Bas ook zo'n doos besteld. Daarbij een heel leuk gedicht, vond ikzelf, waarbij ik dan net niet verklapte wat er in dat pak zat. Jullie begrijpen dat dit een groot succes was en extra leuk omdat we het er voor het uitpakken nog uitgebreid over hadden gehad.


Reacties

Bertiebo zei…
Een HEERLIJK avondje!
Edward McDunn zei…
Dat was dus een geslaagde avond hè?
Ik geloof alleen in december in de Goed Heiligman...hihi.
Sjoerd zei…
Ik vind het een prima feest voor de kinderen. Iedereen hier geloofd nog in Sinterklaas. Als ze er niet meer in geloven krijgen ze ook geen kado's meer.
Janny zei…
Erwtensoep past wel bij dit koude weer. Dat was vast een gezellig sinterklaasfeest, wij vieren het al jaren niet meer, zonder kleine kinderen is het toch minder leuk.
Emie zei…
Het klinkt heerlijk en ouderwets gezellig. En ja, ik geloof er ook nog steeds in maar dat wist je al.
miekequilt zei…
Wij geloven ook onthoornd. Het is zo’n heerlijk feest. Wat leuk dat je die spaghetti kon vinden, nu verwacht ik wel een lekker recept.
miekequilt zei…
onthoornd?? Nog hoor, moet het zijn.
Lies zei…
Superfijne avond! En die snert..., mmm...!
Lie(f)s.
bemar zei…
'T heerlijk avondje van Sinterklaas leest als erg geslaagd!
Elizabeth zei…
Wat gezellig en ook samenbindend! En dan nog erwtensoep erbij; kun je het Hollandser hebben?
Jolande zei…
Oh dat klinkt als een hele gezellige avond.
Hier geloven we ook nog heilig in de Sint en wij begonnen de pakjesavond met erwtensoep :-)