Doorgaan naar hoofdcontent

Vingerloos

 
Ik kocht deze vingerloze handschoenen in het winkeltje in Eyeries waar ik het gisteren op mijn blog over had. De mevrouw in de winkel vertelde dat ze van oude Shetlandtruien gemaakt werden. Ik heb de handschoenen met die kou van de laatste tijd ontzettend veel aan gehad en ze zijn voor mij echt super. Als ik fotografeer en dat doe ik doorlopend als ik aan de wandel ben zijn gewone handschoenen niet handig, je moet ze telkens uittrekken om je fototoestel te kunnen bedienen. Bij deze handschoenen zijn de toppen van mijn vingers vrij en als ze toch te koud worden trek ik de handschoenen tussendoor een stukje hoger zodat ze alles bedekken. Ze zijn namelijk heel lang en lekker warm.

Ik gebruikte de laatste jaren wel van die goedkope dunne handschoentjes waar ik de toppen van afknipte maar daar had ik niets aan met echte kou en bovendien rafelde die dingen altijd. Ik hoop niet dat ik deze verlies, ik ben er aan verknocht geraakt, eigenlijk had ik er nog een paar moet kopen.

Reacties

Emie zei…
Dit is nou echt wat je noemt handig!
Judy zei…
Ze zien er superwarm uit. Maar ja, natuurlijk als ze van Shetland truien zijn gemaakt.
Kijk, dat vind ik nu een mooi iets! Zouden dit dan de mouwen geweest zijn?
Elizabeth zei…
Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom mensen vingerloze handschoenen dragen... Maar inderdaad, als je wilt fotograferen is dit heel handig.
Nou, ze zien er degelijk en warm uit!
Sjoerd zei…
Dat lijkt me inderdaad een mooi idee.
Edward McDunn zei…
Ik heb van een paar oude handschoenen, het topje van de wijsvinger en duim afgeknipt, en dat werkt super!
KnutzEls zei…
Vroeger had de bakker en de melkboer aan de deur dut soort handschoenen ook. Lekker warm en toch vrij.
Marthy zei…
Dat zou heel goed kunnen, Annelies.
Jolande zei…
Heel handig lijkt me dat. Ik dacht er van de week aan toen ik in de kou liep te fotograferen, ik deed tussendoor mijn handen in mijn zakken,
Bertiebo zei…
Heel handig. Ik heb ook zo'n paar, maar vergeet het vaak
Superhandig. Ik heb een gebreid stel.
Janny zei…
Dat is nog eens handig, want met die kou had je wel handschoenen nodig!
miekequilt zei…
Superhandig. En een leuk souvenier.
Lies zei…
Een prachtige vorm van recyclage!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Zo zien ze er ook uit, dat ze lekker warm zijn Marthy.
Mooi dat ze gerecycled zijn, top !
bemar zei…
Mijn vader, die melkboer was, droeg ze altijd!
Hetty zei…
Misschien kan je een paar van deze handverwarmers van wollen sokken maken. Wellicht ligt er nog een paar in de kast die je niet meer draagt. Groetjes Hetty
Leuke handschoenen.
Ik denk dat ze de gehele trui gebruiken, en dan naaien ze ze in elkaar, en daarna vervilten ze ze. Echt hergebruik, prachtig.