Doorgaan naar hoofdcontent

Eindelijk aan tafel in Banne

Ik zei het al in mijn vorige blogpost, we gingen lunchen en dat deden we in Banne. Wij wisten daar een prima restaurant. Als je een leuk eetadresje in de Ardèche zoekt moet je bij ons en onze Belgische vrienden zijn, van noord tot in het zuiden van de Ardèche weten wij te vinden. En we tippen elkaar hè. 

Het oude dorp ligt tegen een helling met daarboven de resten van het kasteel van Banne. Daar kom ik later nog op terug.

Dat terras met die rode stoeltjes, zo leuk maar Mart en ik waren er altijd op de verkeerde tijd. We hebben rondom Banne prachtige wandelingen gemaakt maar vaak in het vroege voorjaar in verband met de warmte die hier 's zomers heerst. En dan was dit restaurant nog gesloten. Maar nu niet en we hebben genoten daar.

Om het plaatje helemaal af te maken ook nog een mooie fontein op het grote plein.

Met twee fotomaatjes liepen Mart en ik langzaam door het oude dorp naar boven, hier en daar een foto makend.

Ik kreeg zelfs nog een wasje voor mijn lens, leuk.

Een afgedankt kinderledikantje vormt een decoratief hoekje. Een paar bloeiede planten erin zouden niet misstaan. Morgen vertel ik wat over het oude fort daarboven. 

Reacties

In de weer zei…
Jullie fotomaatjes, konden hier hun hart ophalen, wat idyllisch allemaal.
Weer zo'n fraai dorp. Prachtige foto's weer.
Bertiebo zei…
Banne, wie heeft er ooit van gehoord. Hoe mooi. En dan zijn er nog veel meer van dit soort dorpjes natuurlijk. Een mens raakt nooit uitgekeken
Judy zei…
Mooi fotogeniek dorpje! En jullie weten de culinaire plekken wel te vinden!
Sjoerd zei…
Helemaal niets mis met Banne, mooie foto's weer. Vooral de eerste spreekt me aan.
Emie zei…
Dat wasje onder de wisteria! Trouwens alle foto's laten het sfeertje heel goed zien.
Sjoerd zei…
BTW, mag ik de eerste foto van jouw gebruiken in een logje van mij over AI
Charlie zei…
Wat leuk toch dat jullie overal van die goede adressen hebben om lekker te eten! Dat mis ik bij ons wel erg hoor! En mooie plaatjes geschoten onder de druivenstruiken.
Elizabeth zei…
Wat leuk die rode stoeltjes tussen het groen. Een oase van rust...
KnutzEls zei…
Die rode stoeltjes zijn een blikvanger. En als eten lekker smaakt, dag met een gaatje.
Ook zo’n sfeervol plaatsje. Staat als ‘un village de caractère’ te boek, hè.
Jolande zei…
Mooie foto´s weer.
willy zei…
Fotogeniek en culinair


meer moet dat niet zijn

prettige dag
Janny zei…
Die rode stoeltjes vallen wel op! Mooie foto's weer.
Lies zei…
Wat 'n sfeer daar!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Wat gezellig met die rode stoeltjes.
Ik herken het plein met de fontein!
Ger zei…
De ambiance rondom eetgelegenheid maakt vaak de sfeer en daar voldoet dit plekje zeker aan.
Over typisch Frans gesproken is wel dat oude kinderledikant in het straatje wat we dan creatief en decoratief vinden en er in gedachten leuke planten inzetten,zou je zoiets in ons land aan de straat zetten zou men zeggen:kan jij je rommel niet naar de stort brengen….