Doorgaan naar hoofdcontent

Marktdag in Largentière

Op dinsdag gingen we naar het middeleeuwse stadje Largentière. Wij zijn er al vaker geweest maar zoals altijd is het een genot om hier door de fotogenieke straatjes te lopen. Alleen al zo'n mooi balkon met dat oude hekwerk en daaronder een bloeiende oleander is een foto waard.

In dit plaatsje zijn veel oude trappen met in het midden een ijzeren leuning. De stenen zijn uitgesleten van de vele voetstappen die er in honderden jaren overheen zijn gegaan.

Zomaar een doorkijkje. Wat opvalt is het vele groen in de stad.

Deze huizen staan aan het water.

Er was markt en deze verkoopster wilde wel op de foto, ze had er plezier in.

Aan deze jongedame hoefde ik niets te vragen.

En deze dames hadden het zo druk met elkaar, daar kreeg ik een knikje van.

Een piepklein balkonnetje, een tafeltje en twee stoeltjes. Meer heb je niet nodig om 's morgens je espresso te drinken.

Hem heb ik niets gevraagd. Hij hing hoog boven me uit een raam. 
Ouwe hippie!

Reacties

Bertiebo zei…
Superleuke foto's. Goed gezien allemaal!








Emie zei…
Wij spreken de naam van deze plaats altijd zingend uit op de wijs La Boheme van Aznavour..Goede herinneringen liggen daar ook voor ons.
Judy zei…
Wat een superleuke foto's! De balkonnetjes, de mensen!
Elizabeth zei…
Kan het nog 'franser'..., dacht ik bij het bekijken van deze foto's...
Dat mandje van die vrouw, het kleine balkon, wow...
In de weer zei…
Inderdaad veel groen, mooie serie weer !
Prachtige foto's Marthy, de mensen heb je zo mooi geportretteerd.
Janny zei…
Die balkonnetjes, zo leuk en dan nog zo'n ouwe hippie!
KnutzEls zei…
Ik kan de sfeer voelen, heerlijke foto's
Ger zei…
Ik zeg altijd:je kan nog zo’n goede camera hebben en die van A tot Z kennen….maar het creatieve oog van de fotograaf is net zo belangrijk om aantrekkelijke foto’s te maken die de ander aanspreken.Dat is jou wel toevertrouwd,Marthy
Charlie zei…
Wat een heerlijk fotogeniek plaatsje!
miekequilt zei…
O, die huizen met de blauwe luiken!! Prachtig.
Sjoerd zei…
Je hebt je ogen goed de kost gegeven. Mooie beelden voor ons...
Lies zei…
Elke dag vakantie! Heel leuk log!
Lie(f)s.
Mevrouw W. zei…
Mooie foto's! En ik zou vast met een hoedje thuisgekomen zijn. Ik hou van hoedjes.