Doorgaan naar hoofdcontent

Typisch Frans

Gisteren hadden we de gebruikelijke jaarlijkse wandeling met de dorpsvereniging. Buurman Bernard had een mooie route gevonden die vertrok vanaf een gehucht vlakbij Saint-Joseph-des-Bancs. Nou is dat laatste dorp ook niet veel bijzonders maar het ligt niet al te ver bij Le Serret vandaan en het belangrijkste, het heeft een restaurant wat goed aangeschreven staat. En dat is voor onze Franse buren en ook voor ons natuurlijk een gewichtige zaak.

Ik deed niet mee aan de wandeling en volgens Mart die wel mee wandelde was dat maar goed ook. Het was een wandeling van drie uur en al de deelnemers hadden genoten zeiden ze.

Maar ik at wel mee en werd opgehaald door onze Belgische vrienden Andre en Carine die wel meer mee doen aan activiteiten van onze dorpsvereniging. Wandelaars zijn het niet maar een gezellig etentje stond ze wel aan.

We hebben lekker gegeten en als dessert hadden we een chocolademousse die een aparte smaak had. En dat is nou typisch Frans, de hele tafel ging zitten raden welke smaak. Sinasappel zeiden de meesten waaronder ik. Nee zei Annie tegenover mij, citroen. Zeste de citron (geraspte citroenschil) zei de kok.

Reacties

Bertiebo zei…
Niet een voor de hand liggende combi, chocola met citroen. Apart, maar was het lekker?
Judy zei…
Een leuk dorpsleven hebben jullie! Apart met geraspte citroen, maar ja, met sinaasappel is wel gebruikelijk, dus waarom niet.
Sjoerd zei…
En de kok had natuurlijk gelijk... Als het maar gezellig was...
In de weer zei…
Even een vraag, zeste is toch geraspte citroenschil ?
Emie zei…
Fijn dat je in elk geval het etentje na afloop wel meemaakte.
KnutzEls zei…
Fransen kunnen altijd over eten praten. En lekkere dingen verzinnen...
Janny zei…
Lijkt mij ook wel wat, chocolade met citroen!
miekequilt zei…
Heerlijk Marthy. Lijkt mij een heerlijke taart.
Lies zei…
Dat etentje (nadien) wil je missen natuurlijk! Met lekkers..., mmm...
Lie(f)s.
Wat leuk toch, zo'n actieve buurtvereniging! Er is voor elk wat wils blijkbaar!
Jolande zei…
Leuk, dat raden naar welke smaak het was. Goed dat de kok uitsluitsel kwam geven.
klinkt raar maar misschien heel lekker!
willy zei…
Citroen zou ik niet meteen verwacht hebben

Prettige dag Marthy