Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

September: wat staat er nog in mijn moestuin? Dit zijn in ieder geval de laatste zonnebloemen. Ze waren gaan hangen na een harde regenbui maar Mart kon er, met behulp van een ladder, nog een paar afknippen. Een beetje kort doordat de stelen gebogen waren maar ik vind ze prachtig staan zo.

We hebben nog steeds volop courgettes, ik heb gelukkig veel verschillende recepten van deze groente. Morgen wordt het een courgettequiche met als bijgerecht zoetzure komkommers want die groeien ook nog steeds. Deze tomaten heb ik gauw geoogst want die waren gebarsten na de harde regenbui. Er hangen er nog genoeg aan om nog een keer gevulde tomatensaus in te maken.

En wat het is met die sperziebonen dit jaar, ik weet het niet. Ze blijven maar groeien. Het hele dorp weet ondertussen hoe lekker onze bonen zijn, de 'gewone' groene bonen en die lange paarse.

We kunnen ook nog steeds aardbeien plukken. Ik heb nog een zak rode kruibessen in de vriezer met wat zakken aardbeien, daar wordt deze week echt de laatste jam van gemaakt. Terwijl dit moestuinjaar zo slecht begon heb ik nog nooit zoveel fruit in kunnen maken.

En hier kwam Mart vanmiddag mee aanzetten, lekkere druiven. Er hangen en nog genoeg, we eten ze 's avonds onder het lezen of televisiekijken op.
Wat een rijkdom allemaal!

Reacties

Bertiebo zei…
Ja! En mooie foto's ook.
Yova zei…
Groot gelijk om binnen te halen. Harde regen ver pest dan. Vooral zonnebloemen. Ziet prachtig uit. Groenten ziet heel goed uit. Lekker naar de tv gekeken. Fijne dag.
Mevrouw W. zei…
Niks zo lekker als groente en fruit uit eigen tuin...
En inderdaad: wat een rijkdom!
Judy zei…
Ja zeg, wat een rijkdom!
Sjoerd zei…
Rijk en gezond, alle groenten en fruit.
KnutzEls zei…
Lekkere fotos, rijke oogst.
Anoniem zei…
Het wonderbaarlijke herstel van de natuur na de slechte start. Eet smakelijk.
Zo fijn om maar uit eigen tuin te kunnen eten. En ook zó lekker! Succes met jam maken.
In de weer zei…
Een heerlijke rijkdom !
willy zei…
een mooie oogst en knap in beeld gebracht

prettige start van de week
Ger zei…
De oogst ziet er heel goed uit en zal ook zo smaken en jullie komen wel aan je dagelijkse portie vitamines.
Haal mijn gele courgettes het liefste bij de Turksesuper waar ze de kleinere soort hebben die ik verfijnder van smaak en structuur vind.Manlief kreeg vorige week nog een hele grote dikke groene courgette uit de moestuin van boerin waar hij eieren koopt,maar ik ga hem niet verwerken tot gerecht want ben bang dat die dikzak te vezelig is,ligt op tuintafeltje voor de sier.
Janny zei…
Fijn dat het helemaal goed gekomen is, ondanks de slechte start. De zonnebloemen staan vrolijk bij het glaswerk.
Lies zei…
Wat een weelde, wat een rijkdom, zo vers, zo lekker...!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Je hebt gelukkig eer van al je werk in de moestuin! Fijn om te kunnen oogsten...
Wat een geluk dat het toch helemaal goed is gekomen met de opbrengst van de moestuin. Wat een leuk, vrolijk hoekje is dat met die zonnebloemen.
Jolande zei…
En daar kon je dan ook weer mooie kleurrijke foto´s van maken. Lekker, zelfgemaakte jam.
Heerlijk hoor zo'n oogst[ beetje jaloers☺] Ik heb afgelopen weekend van mijn balkon tomaten soep gemaakt, gisteren pastasaus en nu liggen er nog 3 rood te worden. Dus geen klagen hoor.