En toen....

Wat heeft me dat een hoop energie gekost, een nieuw printer installeren. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik in staat was het ding uit het raam te gooien (en mezelf er achter aan). Mijn oude ging stuk, dat was een Canon, in Nederland heb ik ook een Canon dus ik kocht weer een Canon. Deze keer met Wifi want de printer staat boven en mijn laptop beneden, heel onhandig dat gesleep met die laptop. En toen kreeg ik de Wifi niet verbonden met de laptop en toen belde ik wel vier keer met de Canon servicedienst en die kwamen er ook niet uit. En toen moest ik maar met mijn provider bellen, in dit geval Orange. En die beloofde mij dat er een heuse technicus zou bellen wat hij ook deed. En toen zat ik ruim een uur met die knaap aan de telefoon, mijn technisch Frans zit nu op een hoogtepunt. Maar die aardige jongen kon niets oplossen want er viel niets op te lossen, van hun kant was echt alles in orde. Toen belde ik nijdig weer Canon die mij een telefoontje van een 'hogere afdeling' ?? beloofde. Ondertussen besloten wij om naar Privas te rijden en die doos met printer daar bij de HyperU op de toonbank te zetten. Geen probleem, ik mocht zo een andere uitzoeken. Een Epson deze keer. Toen kreeg ik het voor elkaar om hem te verbinden met de router, dat kon ik zien en hij kwam ook tevoorschijn op mijn laptop. Maar toen stopt het want hij gaf geen printjes. Nou, toen maar Epson gebeld, weer een leuke vent aan de telefoon. En die hielp mij door een programmaatje wat ik moest downloaden, het had iets met een poort te maken en toen deed hij het. Mens, wat was ik toen gelukkig, hier ben ik drie dagen mee bezig geweest. Wisten jullie trouwens dat al die servicelui in het buitenland zetelen. De Canonjongens zitten in Berlijn,  die van Orange in Marokko en de leukerd van Epson zit in Barcelona waar hij al twintig jaar woont. Hij sprak ook nog eens vloeiend Frans want zijn moeder is een Francaise. Ja, ik begon een soort van relatie op te bouwen met hem. Dat krijg je als je internet niet zo snel is en je voortdurend moet wachten tot iets gedownload is. We begonnen dan over leukere dingen te praten.  En toen was het verhaal uit want ik wil voorlopig niet meer over printers praten, ik heb de blaren nog op mijn tong staan.

Reacties

  1. Wat supergoed van je zeg. Ik zou er niet eens aan begonnen zijn.!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je net als ik een man hebt die niets wil weten van dit soort dingen en je zit in 'den vreemden' dan zal je uiteiendelijk wel moeten. Ik stel vaak vragen op Google en meestal kom ik er aardig uit.

      Verwijderen
  2. Petje af hoor. Mijn oudste werkte ooit (tijdelijk) voor Apple helpdesk. Die zitten in Maastricht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat soort werk wordt allemaal uitbesteed aan andere bedrijven, het kan ook gebeuren dat je India aan de lijk krijgt.

      Verwijderen
  3. Oh wow... dat je dat gewoon doet! Ik zou het echt niet kunnen en niet eens aan beginnen... Maar dat komt misschien ook omdat we twee ict-boys hebben.
    Ik had al bewondering voor je, maar die is nog een aantal graadjes gestegen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoon Bas weet wel aardig wat van deze materie, maar op een afstand valt het niet altijd mee en ik wil hem ook niet altijd lastig vallen.

      Verwijderen
  4. Haha, zo hoor je nog eens wat. Maar wat een geluk dat zoln printer het nu doet want waar zouden we zijn.... Gekke wereld ook met die servicemannen zo ver weg.lijkt me onhandig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is erg maar we hebben al die apparaten nodig. Die mannen hoeven alleen maar te praten hoor Els, dat kunnen ze ook in Timboektoe.

      Verwijderen
  5. De blaren op je tong? Ik zou na zo'n toestand niet eens meer een tong hebben.

    *gaat nu petje op zoeken en in het voorbijgaan waarschuwende vinger opsteken naar de Canon printer*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ha ik en printers, Mn kinderen beginnen al te gillen mam nee niet aan de printer denken, nee ik ga niks printen heb je niet gehoord hè mam. Volgens hier gaat de printer al op hol als ik er alleen maar aan denk. Want of er komt .... niets of het komt er in tienvoud uit terwijl er toch echt maar 1 hoort te komen. Grt. Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'Waarom heb ik al die machinerie nodig', verzucht ik vaak tegen mijn man. Ons leven zou een stuk rustiger zijn zonder, Lies.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Hihi, door dit soort ellende krijg ik er steeds meer verstand van, Toos.

      Verwijderen
  8. O jee. Mijn printer laat het ook net afweten. Is dit mijn voorland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mag het niet hopen voor je....maar het zijn wel allemaal leuke kerels die je aan de lijn krijgt.

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. Ja, het zou voor jou een fluitje van een cent geweest zijn maar voor mij was het werken. Maar ik blijf met dit soort dingen net zo lang doorgaan tot ik het opgelost heb.

      Verwijderen
  10. Zo zie je maar, Marthy; de aanhouder wint!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was wel af en toe van plan om dan maar zonder Wifi verder te gaan, Jan, maar ik had hier geen USB kabel, die werd er ook niet bijgeleverd, dus ik moest wel doorgaan. Ach, het is nu opgelost en je steekt er ook nog wat van op.

      Verwijderen
  11. Daar erken ik mezelf zo goed in, ik had precies hetzelfde gedaan. Voordeel is dat men bij blijft met de vooruitgang. Neemt niet weg dat je er turelure van wordt. Super goed van je, en in het frans nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik word inderdaad wel eens tureluurs van al die apparaten die ik moet kunnen beheersen, Marie-Jo. Maar ik wil het toch ook niet opgeven, dus doorbijten dan maar.

      Verwijderen
  12. Gewoon heel erg flink van je dat het met die Epson is gelukt! En dan nog in het technisch Frans! Hoedje af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin zulke gesprekken altijd met te zeggen dat ik heel slecht Frans spreek en dan vraag ik heel aardig (slijm, slijm) of ze alsjeblieft langzaam willen praten. Meestal lukt het dan aardig.

      Verwijderen
  13. Haha ik zag hem al voorbij komen...een typische buurman en buurman.
    Ajeto en super knap! Die van mij heeft ook Wi-Fi....na 9 jaar nog niet geïnstalleerd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zal ik even langs komen? Hoop ik wel dat het een Epson is, kan ik die leukerd in Barcelona weer bellen.

      Verwijderen
  14. Mijn oudste zoon knapt alle dergelijke klusjes voor me op. Wat ben ik daar dolgelukkig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Nederland heb ik ook een zoon bij de hand maar dat is in onze Franse stulp wat lastig.

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat, bedankt!

Lieve groet, Marthy

Als je met je Google account reageert hoef je niet te bewijzen dat je geen robot bent!
Zonder Google account? Dat kan gelukkig heel simpel zijn: gewoon even aanklikken dat je geen robot bent.